بازخوانی یک سخن مهم از امام خمینی(ره)،در نامه ای از ایشان به دخترشان
ثبت انقلاب اسلامی در صحیفه فاطمیه
بسماللهالرحمنالرحیم
ربنا آتنا فی الدنیا حسنة و فی الاخرة حسنة و قنا عذاب النار.
دختر عزیزم فاطی و دیگر از ویژگیهای تو آن است که یک مطلب را آنقدر تعقیب میکنی و اصرار در اجراء آن داری که هیچ عذری پذیرفته نیست و از یک پیر درمانده تهی دست از معارف و معالم الهی آنرا میخواهی که یک عارف بلند پایه و یک فیلسوف پر مایه از نزدیک شدن به آن عاجز است. درباره شخصیتی که هزار بعد الهی دارد که معرفت به هر بعد آن از حیطه قلم و زبان خارج است چه میتوان گفت و چه میتوان فهمید.
شخصیت زهرای مرضیه و صدیقه طاهره(ع) را کسی نشناسد جز آنانکه دارای ابعاد الهی تا آخرین نقطه آن باشند و آن نیست جز پیامبران اولی العزم و خلص اولیاء همچون معصومین علیهم صلواتالله. او از مرتبه غیب احدیت ظاهر و تا آخرین نقطه شهود جلوهگر و از ادنی مرتبه شهود تا مرتبه اعلاء غیب متیم دائره است چون خلص اولیاء علیهم سلامالله و هر عارف یا فیلسوف یا عالم که دعوی معرفت مقام مقدس او کند در خطا و اشتباه به سر میبرد.
چگونه میتوان از مقام آن بزرگوار پرده برداشت که پیامبر اسلام در زمان حیاتش با او معامله یک کامل مطلق میکرد و پس از رحلت شریفش بحسب روایات معصومین چون روایت کافی از حضرت ابی عبدالله صادق علیه صلواتالله که فرمود فاطمه(ع) بعد از رسول خدا صلیالله علیه و آله و سلم هفتاد و پنج روز زنده بود و سخت در فراق پدر محزون بود و پیاپی جبرئیل نزد آن حضرت میآمد و در عزای پدر بزرگوار او تسلیت نیکو میداد و نفس مبارکش را با طیبالله نفسک شاد میکرد و از پدر بزرگوارش و مکانت او خبر میداد و خبر میداد از آنچه بذریه او خواهد گذشت بعد از او و همواره علی علیهالسلام آن مطالب را مینوشت در این هفتاد و پنج روز ملک وحی بر انبیاء عظام نازل شده وحی خدا را میآوردند بر آن یادگار اعظم انبیاء. وحی میآورد و کاتب وحی حضرت امیر المؤمنین بود و شاید آنچه بر ذریه مبارکه او در طول تاریخ الی یوم القیمة از جانب ستمگران و جباران و غاصبان حقوق بشر وارد شده و خواهد شد در آن صحیفه شریفه که دست به دست ائمه اطهار علیهمالسلام دور زده و اکنون نزد حضرت بقیةالله اعظم ارواحنا فداه میباشد و مورد استفاده از اسرار آن قرار گرفتهاند باشد و گوئی در آن علم بانچه تحقق دارد هست چنانچه در روایات است و البته آنچه بر ذریه او میگذرد شعبه ایست از آن در مصحف فاطمه اگر مراد از ذریه اولاد او الی یوم القیمه باشد و اگر مقصود همه شیعیان علی بن ابی طالب و ائمه معصومین باشد که در روایات میتوان استفاده کرد آنچه بر شیعیان از ستمگران عالم گذشته و خواهد گذشت در آن هست و قضایای امروز ما در آن صحیفه شریفه است که نزد جضرت بقیةالله روحی فداه است و نکته جالب آنکه آنچه برای صحیفه است که به املاء جبرائیل و کتابت حضرت ولیالله مطلق امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب برای هیچ یک از کتب آسمانی جز قرآن کریم نیست که کاتب وحی علی علیهالسلام باشد و این افتخاری است برای شیعیان آن بزرگوار بویژه ذریه مبارکه او چون فاطی عزیز و بستگان او.
تو میگوئی من از این بانو صحبت کنم من و قلم. من و قلم و زبان بشر چه گونه صحبت کند از بانوئی که جبرئیل را بحسب نظری همچون پدرش صلالله علیه و اله و سلم بقدرت مافوق ملکوت از غیب عالم ملکوت متنزّل میکند بعالم ملک و آنچه در غیب است در شهادت ظاهر میکند. پس بگذار از این وادی هولناک بگذرم و بگویم همین فاطمه علیها سلامالله که در مراحل الهی غیبی چنین است در عالم شهادت ظاهر و چون پدرش و شوهرش در صورت یک بشر ظاهر و در جمیع امور عالم ملک چون تعلیم و تعلم و بسط فرهنگ اسلامی و معارضه با طاغوتیان و جدیت برای حکومت عدل و احقاق حقوق بشریت و ابطال دعوتهای شیطانی کوشش به سزا نمود و هم او علیها سلامالله بود که بعد از پدرش که میخواست کجرویهای منحرفین خط ابطال بر زحمات جان فرسای رسول صلالله علیه و اله و سلم بکشد برای روشن نمودن اذهان عامه آن خطبه کوبنده را در مسجد رسول صلالله علیه وآله پیش عموم حاضران در مسجد انشاء کرد و حقایق را روشن نمود و با احتجاج بر خلفاء از حکومت حق اسلامی که بنص پیامبر اسلام صلالله علیه و اله و سلم و ایات کریمه الهی از مختصات حضرت علی بن ابی طالب صلواتالله علیه بود دفاع فرمود و خط بطلان بر توطئههای شیطانی کشید. وهم او بود که بحسب تاریخ در بعض میدانهای جنگ حاضر میشد و چون جراحی معنوی بر دلهای مجاهدین مرهم میگذاشت و گاهی خود متکفل جراحی میشد و آن طور نبود که در خانه بنشیند و مشغول دعا و نماز شود و از مصالح مسلمانان چشم بپوشد و چه بسیار زنهای متعهدی که در صدر اسلام در میدانها حاضر و خدمت میکردند.
چنانچه امروز بحمدالله تعالی خدمت بانوان در جمهوری اسلامی بر همه واضح است و برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی قشر عظیمی از آنان تعلیم نظامی با حفظ و مراعات جهات شرعیه میبینند و برای این واجب شرعی و عقلی خود را مهیا میکنند. بگذار تا یاوهگویان و حسودان و شیطان صفتان هرچه میخواهند بگویند و این نکته را بگویم که اگر حکومتی غیر اسلامی یا ضد اسلامی باشد چنانچه در عصر جهنمی ستمشاهی بود ما شرکت هر کس را در آن حکومت حرام میدانیم بلکه مساجدی را که برای محو اسلام و توطئه اسلام بر ضد اسلام از محرمات میدانیم و اکنون قرآنهائی که رژیم فاسد سعودی برای محو قرآن و اسلام طبع و نشر میکند از اعظم محرمات می شماریم و خداوند تعالی همه را از شرور شیاطین و متقدسین که با اسم اسلام دانسته یا ندانسته و از روی جهالت به جمهوری اسلامی و حقا باسلام ضربه وارد میکنند حفظ میفرماید.
ـ مجله حضور، تابستان 1379، شماره 32