بسم الله الرحمن الرحیم


روز عاشورا از مقدس ترین روزهای شیعیان و مسلمانان است. هرشیعه ای هرکجای دنیا که باشد و با هرسختی ای سعی می کند این روز را با عزاداری و گریه بر حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش سپری کند. دسته های عزاداری حتی در نیویورک و لندن و تورنتو و سیدنی و ... هم برقرار است.


اما شاید باور نکنید که فردی در بالاترین رده های حکومت اسلامی و شیعی مسئول بوده باشد و خود و خاندانش را صاحب انقلاب و کشور بداند، اما برنامه کاری اش در روز تاسوعا و عاشورای حسینی اینگونه باشد:

با هلی کوپتر به سدلتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه ها خواستم اسکی روی آب یادبگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم؛ بدنم آمادگی برای چنین ورزش هایی ندارد. گرچه آسان است.

(دوشنبه 31تیر1370 - 10 محرم 1412 - روز عاشورا)

امروز عاشورا است. تا ساعت 8 و نیم صبح خوابیدم. روز را به استراحت و انجام کارهایی که با خود به لتیان برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.

(خاطرات هاشمی رفسنجانی - سال 1370 - صفحه 236 و 237)


آنهایی که این حد انحراف و پلیدی و فتنه گری و خاری در برابر شیطان بزرگ عده ای را نمی توانند باور کنند، ریشه حال و روز این افراد در سال 95 را در فضا و اقدامات سال 70 آقایان جستجو کنند. از چنین خانواده ای چرا بعید باشد که دخترشان عاشورای88 برای خوردن ساندویچ برود خیابان انقلاب و یکهو وسط حرمت شکنان سیدالشهدا(ع) و دشمنان حکومت اسلامی سر دربیارد! از چنین خانواده ای چرا بعید باشد که روز عاشورا88 حرمت سیدالشهدا(ع) را بشکنند اما پدر از سردمداران حمایت کند؟ از چنین خانواده ای چرا باید بعید باشد سازش با دشمنان اهل بیت و له له زدن برای دوستی با آنها؟


روز عاشورا روز شادی، هلهله و خوشگذرانی یزیدیان است. از ابتدای تاریخ تاکنون.