قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

ده سوالی که رئیس جمهور به آنها پاسخ نداد

بسمه تعالی


هفته گذشته به مناسبت 24 ام خرداد سالروز حماسه سیاسی ملت در سال 92 جناب حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان نشستی با خبرنگاران داشتند و به سوالات آنها پاسخ دادند. دکتر روحانی 24 خرداد سال گذشته با رای 50/7 درصدی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند. این انتخاب مرهوم شعارها و وعده هایی بود که ایشان در زمان تبلیغات انتخابات به مردم دادند و اکنون بعد از گذشت یکسال از آن روزها طبیعی است که مردم تحقق یا عدم تحقق آن وعده ها را از رئیس جمهور و همکاران ایشان در دولت یازدهم مطالبه کنند.

در نشست خبری رئیس جمهور در هفته گذشته به خیلی از سوال ها پاسخ داده شد اما به نظر میرسد به خیلی از سوال ها هم پاسخی داده نشد...

آقای روحانی در یکسالگی انتخابشان به عنوان رئیس جمهور حداقل به ده سوال کلیدی پاسخ ندانند.

ایشان فرموده اند:‌ " دولت تدبیر و امید در همه زمینه ها خود را پاسخگوی مردم میداند". پس ما هم با مطرح کردن سوالات در انتظار پاسخ ایشان و همکارانشان می نشینیم!

۰ نظر
ایمان ایرانی

کلیپ اردوی راهیان نور ما

بسمه تعالی


اسفند ماه 92 توفیقی بود راهی سرزمین های نور شوم. کلیپ دیدنی اردوی ما را در اینجا ببینید. تصاویر این کلیپ مربوط به همان اردو می باشد.

یادش بخیر وضو گرفتن در حوض جلوی حسینیه حاج همت دوکوهه!



۱ نظر
ایمان ایرانی

تشکر از مامور گشت ارشاد

بسمه تعالی


دوشنبه داشتم از محل کار میامدم سمت خانه. در میدان هفت تیر در پیاده رو بودم که دیدم کمی جلوت تر از من نیروهای گشت ارشاد ایستاده اند و یک ون و یک ماشین بنز هم کنار خیابان پارک هستند. خوشحال شدم.

 اتفاقا جلوی من هم یک خانم بدحجاب را گرفتند و سوار ون کردند. دو چندان خوشحال شدم! خدا را شکر که بعد از مدت ها دیدیم با یک عنصر ترویج کننده گناه و فساد برخورد شد. رفتم جلو از مامورین گشت ارشاد تشکر کردم. طرف هم ازم تشکر کرد و گفت خواهش میکنم. البته بهش گفتم به مسئولین خودتان بگید انتظار داریم این قضیه گسترش پیدا کنه و موسمی نباشه. 


خدایا به حق مادران چشم به راه سرزمینم  شر اشرار بدحجاب و بی غیرت را به خودشان بازگردان. خدایا به حق خون شهید علی خلیلی ها.... ریشه بدحجاب ها و بی غیرت ها را از این سرزمین مان قطع بفرما.

۰ نظر
ایمان ایرانی

پیامک تولد

بسمه تعالی


یکی از دوستان به مناسبت تولدش پیامکی فرستاد که بسیار جای تامل دارد!

"یک سال به مرگ نزدیک تر شده ام و اقتضای غفلتم آن است که یک سال فکری از مرگ دورتر بشوم. و درست در غفلت بارترین لحظه  نزدیک ترین چیز مرگ خواهد بود. و اینچنین پرونده 21 سال یا کمی بیشتر (کسی چه میداند) از زندگی سر به سر غفلت یکی دیگر از میلیاردها غافل به محکمه حساب برده خواهد شد "

۱ نظر
ایمان ایرانی

وفا

بسمه تعالی


امسال هم توفیق شد در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهرشان شرکت و با امام و مقتدای عاشورایی خود - حضرت آیت الله العظمی امام سیدعلی خامنه ای- نیز عهدی و بیعتی دوباره تازه کنم.خدا را شکر. امسال بعد از 5 سال توفیق شد برم در محوطه اصلی سخنرانی.


در مورد حضور امسالم صحبت هایی دارم که بیان خواهم کرد. در آینده نزدیک انشاالله. از ابتدای مسیر  تا داخل محوطه و در مسیر برگشت با یکی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی همراه بودم! و صحبت هایی با هم داشتیم.


اما نکته اول: اینکه هر سال حسرت عزم و عشق برادران و خواهران عزیز شهرستانی ام را میخورم که به عشق امام راحل و امام حاضرمان چه مخلصانه ده ها و شاید صدها کیلومتر راه پیموده اند و آمده اند...

آمده اند فقط برای عرض ارادت...

بعضی هایشان آمده اند فقط برای یکبار دیدن حضرت آقا از فاصله نزدیک ...


در وصف این عزیزان فقط همین را میتوانم بگویم : وفا.

نکته دوم: به شکرانه ربع قرن رهبری و ولایت امام عزیزتر از جانمان نماز شکر به جا می آورم غروب امروز. خدایا خیلی بزرگتر از بنده حقیر گفته اند هرگز نمیتوانیم شکر این نعمت بی نهایت بزرگ را بجا بیاوریم. سایه امام و مقتدای ما را تا انقلاب حضرت صاحب الزمان(عج) با اقتدار و عزت مستدام بدار.

۰ نظر
ایمان ایرانی

رئیس جمهور بخاطر سخنان توهین آمیز خود از علما و مردم عذرخواهی کند

بسمه تعالی


موضع گیری بنده در رابطه با اظهارات جناب آقای حقوقدان! 11 خرداد 93.


جانشین دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های پیام نور استان تهران:

رئیس جمهور بخاطر سخنان توهین آمیر روز گذشته خود از علما و مردم عذرخواهی کند

ایمان ایرانی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لواسانات در مصاحبه با خبرنگار <خبرگزاری دانشجو> از لواسانات پیرامون صحبت های دیروز رییس جمهور موضع گیری کرد.

وی گفت: روز گذشته جناب آقای روحانی در سخنرانی ای که در  جمع اعضای سازمان محیط زیست انجام دادند عباراتی را مطرح کردند که حقیقتا جای نگرانی دارد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به صحبت های دیروز رییس جمهور مبنی بر اینکه "عده ای متوهم و بی کار برای دین و آخرت مردم غصه میخوردند در حالی که نه میدانند دین چیست نه آخرت را میشناسند." گفت:

من به عنوان یک فعال دانشجویی از آقای رئیس جمهور سوال میپرسم منظور ایشان دقیقا چه افرادی هستند؟ آقای رئیس جمهور! همه مردم میدانند که در چند وقت اخیر به برکت اقدامات دولت مردان شما و بخصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عده کثیری از مردم متدین و انقلابی و همچنین عده کثیری از علما و روحانیون و ائمه جماعت و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اخیرا هم ائمه جمعه در خطبه های نمازجمعه نسبت به وضعیت فرهنگی و وضعیت دینی جامعه  ابراز نگرانی کرده اند و توصیه ها و تذکراتی خطاب به شما و همکارانتان داشته اند. اخیرا هم ما تجمع بزرگ روحانیون حوزه عملیه را در مدرسه فیضیه در همین زمینه داشتیم. آیا شما بجای ارج نهادن به توصیه علما و تشکر از آنها و عمل یه تذکرات و توصیه های دلسوزانه افرادی که دغدغه دین مردم را دارند و نگران هستند آنها را متوهم و بی کار میخوانید؟!

وی ادامه داد: متاسفانه آقای رئیس جمهور پیش از این هم منتقدان توافق ضعیف ژنو را افرادی بی سواد و پول بگیر خطاب کرده بودند. این نوع ادبیات قطعا شایسته آقای رئیس جمهور نیست. این ادبیات ادبیات سرهنگ های آمریکایی است نه یک حقوقدان ایرانی. از آقای رئیس جمهور انتظار داریم سخنان خود را اصلاح کنند و هرچه سریع تر از علمایی که نگران دین و فرهنگ جامعه هستند و از مردم دغدغه مند و غیرتمند کشورمان عذر خواهی کنند. انشاالله که قطعا منظور ایشان علما و بزرگان ما نبوده است.

وی با اشاره به بخشی دیگر از صحبت های آقای روحانی مبنی بر"دولت دینی خوب است اما دین را نباید دست دولت داد" گفت:

 از ایشان درخواست داریم که منظور خود را در این زمینه شفاف تر بیان کنند. آیا طبق نظر ایشان دولت وظیفه ای در قبال دین مردم ندارد؟ که اگر اینگونه باشد این حرف ایشان در تعارض آشکار با اندیشه های حضرت امام(ره) و قانون اساسی است.

وی در ادامه گفت: آقای روحانی در سوگندنامه ریاست جمهوری خود که در قانون اساسی آمده است قسم خورده اند که جهت ترویج دین و اخلاق قدم بردارند. قطعا اقدامات دینی وظیفه دولت جمهوری اسلامی است و این اقدام فقط از طریق کمک به حوزه های دینی تحقق پیدا نمیکند. بلکه رفتار و گفتار دولت مردان نقش به سزایی در ترویج دین دارد نه اینکه با عبارتی در رد تاثیر مخرب ماهواره ها و شبکه های اجتماعی ضد اسلامی به افراد بی دین در جامعه چراغ سبز نشان داده شود.

وی در پایان صحبت های خود گفت: همچنین نوع برخورد دولت با منتقدان و دغدغه مندان هم نقش به سزایی در ترویج احلاق در جامعه دارد که به نظر میرسد آقای روحانی توجه کافی را در این زمینه ندارند. 


× سخنان صریح علامه مصباح یزدی: کسانی که نگرانی علما و تجمع روحانیون در فیضیه را به توهم متهم می کنند دینشان را از فیضیه گرفته اند یا انگلیس؟ - اینجا

۰ نظر
ایمان ایرانی

جمال چهره تو حجت موجه ماست

بسمه تعالی


سالها پیش در کتاب داستان سیستان رضا امیرخانی خواندم که نوشته بود:


" سال ها پیش در عهد صغر، امام را در حیاط خانه اش جماران دیده بودم. از در ورودى که وارد خانه ى امام مى شدى، راه رویى بود و پیچى که منتهى مى شد به حیاط و حیاطى که در ایوانش امام روى تشک چه اى نشسته بود. کوچک بودم. نوک پنجه ایستاده بودم و سرک مى کشیدم بل که چیزى ببینم. از پشت آن پیچ هیچ نمى دیدم الا نیم رخ اولین نفرى را که پیچ را رد کرده بود و صورتش خیس اشک بود. آن پیچ را بعدتر بارها در زندگى ام تجربه کردم. پیچى که باید از آن گذر کرد تا به سرچشمه ى خورشید رسید.
بعدِ از آن بارها نه فقط از انقلاب و امام که حتا از دین و پیام بر هم بریدیماما همان دیدار چند دقیقه اى تنها دلیل من بر تبعیتِ نصفه نیمه از آن خورشید بود که جمالِ چهره ى او حجت موجه ماست..."

و چه حق گفته است آقا رضا.


امام ما!

نسل سومی و چهارمی های انقلابت اگر بیشتر نگویم حداقل به اندازه سربازانی که در طلائیه و شلمچه  داشتی عاشق تو اند. عاشق اندیشه نجات بخش تو و عزیز دل تو. عاشق آرمان بزرگ تو.

عاشق ان جمله که فرمودی: ما آمریکا را زیر پا میگذاریم.

امام ما!

جمال چهره تو و جمال چهره عزیز دل تو حجت موجه ماست...

۱ نظر
ایمان ایرانی

«مردی» که سخت ترین قسمت عملیات الی بیت المقدس به او سپرده شد

بسمه تعالی


ارادت خیلی خاصی دارم به او.

به سردار جاوید النشان حاج احمد متوسلیان ... در این دو سال ارادتم بسیار بیشتر شده است.

حاج احمد متوسلیان نمیدانم شهید شده ای یا هنوز در زندان های طاقت فرسای اسرائیل اسیر مانده ای.... فقط میدانم مقام و جایگاه آسمانی ای داری ای فاتح بزرگ خرمشهر... ما زمینیان را دریاب.


امروز سوم خرداد سالروز حماسه مردان مرد جنگ است. از جمله مردی که سخت ترین قسمت عملیات الی بیت المقدس به او و یاران با غیرتش سپرده شده بود.

روایتی از روزهای سخت الی بیت المقدس:

مرحله سوم عملیات «الی بیت المقدس» باید آغاز می‌شد. اصلاً مرحله اول و دوم برای این بود که در مرحله سوم نیروها به سمت خرمشهر بروند و آین شهر را آزاد کنند اما قریب بیست روز عملیات و جنگیدن نیروها را خسته کرده بود. در این شرایط به سخنان کسی نیاز بود که بتواند معنویت و حماسه را به دلهای رزمندگان تزریق کند.

بنابراین حاج احمد متوسلیان علی رغم وضعیت بد جسمانی خودش را به جمع رزمنده‌ها رساند و در 31 اردیبهشت 61 سخنانی اینچنین را بر زبان راند:

«…برادران! تا به حال چندین بار از قرارگاه به تیپ ما دستور داده اند که بکشید عقب، ولی... (ادامه در ادامه مطلب)
۱ نظر
ایمان ایرانی