قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

صدا و سیمای ضرغامی و ...

بسمع تعالی


بارها گفته ام یکی از بزرگترین مشکلات فرهنگی ما سازمان صدا و سیمای آقای ضرغامی است. در آخرین نمونه خیلی شاکی شدم که تلویزیون نه تنها قدم درست و حسابی ای برای فرهنگ عفاف و حجاب برنمیدارد بلکه حتی حاضر نشد راهپیمایی خود جوش و بزرگ مردم انقلابی تهران بعد از نمازجمعه این هفته را پوشش خبری بدهد! حداقل اگر اقدامی برنمیدارید اقدامات خودش جوش مردم را پوشش بدید...

خبر ساعت 21 روز جمعه را تا آخر گوش دادم از لاله های واِژگون استان فارس گزارش پخش کرد اما حاضر نشد به راهپیمایی مردم تهران در اعتراض به وضعیت عفاف و حجاب و حمایت از امر به معروف کوچکترین اشاره ای کند.


هیچ امیدی به نهادهای فرهنگی کشور نیست. خود مان باید قیام کنیم. اصلا بر همین اساس بود که امسال حضرت آقا در سخنرانی اول سال فرهنگ و اقتصاد به جای نهادهای فرهنگی عریض و طویل کشور جوانان انقلابی را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند :


" اما آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است. من میخواهم بگویم آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی میکنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است."

در مورد وضعیت عفاف و حجاب خیلی احساس نگرانی میکنم. بی حجاب شدیدا در حال گسترش است. هیچ چاره ای نداریم جز اقدامات خودجوش فرهنگی.

گزارش تصویری راهپیمایی روز جمعه. در خبرگزاری فارس و مهر.

۳ نظر
ایمان ایرانی

تودیع و معارفه

بسمه تعالی


مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه همان انجام شد و تودیع شدم رفت! البته به قول فرمانده ناحیه مان ما در بسیج تودیع نداریم!

 دو سال مسئولیت در بسیج دانشجویی دانشگاه از بهترین لحظات زندگی من بود. خدا را شکر. امیدوارم تلاشهایم مورد قبول حضرت صاحب الزمان قرار گرفته باشد.

گزارش برنامه تودیع و معارفه در اینجا.

۰ نظر
ایمان ایرانی

نمایشگاه کتاب

بسمه تعالی


امسال از نمایشگاه کتاب خریدم این کتاب ها را:


1- قرارگاه فرهنگی - شرح سخنان امام خامنه ای با موضوع پشتیبانی از تشکل های فرهنگی - صهبا

2- میزبانی از بهشت - روایت حضور امام خامنه ای در منازل شهدا - صهبا

3- آرزوی شهادت - متن دیدار امام خامنه ای با خانواده شهدا در سال 61 - صهبا

4- جریان روشنفکری اسلامی در ایران - مقارنه دو سخنرانی امام خامنه ای در سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی - صهبا

5- واجب فراموش شده - راهبرد های امام خامنه ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

6-  سفر به سرزمین هزار آیین - گزارش سفر علامه مصباح یزدی به هند

7- حدیث دل سپردن - استاد آقاتهرانی

8- راز گمشده مجنون - روایتی مستند از زندگی شهید علی هاشمی

9- فرشته ها هم عاشق میشوند - (رمان)

10- cd آثار بزگریده جشنواره چهارم فیلم عمار

11- cd انیمیشن پیام راشل کوری2


نکته: ما معمولا در خرید کتاب و مطالعه اونقدری که باید حواسمون به یکی از بزرگترین و فرهیخته ترین و دانشمند ترین بزرگان اسلام - یعنی حضرت امام خامنه ای (جانم به فدایش) - نیست. سعی کردم امسال اینجوری نباشه.

نکته : پیام سنگین عدم حضور حضرت آقا در نمایشگاه امسال امیدواریم مسئولین بی کفایت وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی (؟!) دولت را به خود بیاورد.

۰ نظر
ایمان ایرانی

بعد از دوسال...

بسمه تعالی


بعد از دوسال حالا در این آخرین روزهای مسئولیتم در بسیج دانشجویی دانشگاه همان... برای پابوسی به زیارت آقاعلی ابن موسی الرضا خوهم رفت. انشاالله.


بعد از تقریبا دوسال حالا باید برای ارائه گزارش برسم خدمت مولا.

بعد از دوسال معامله ای که با خدا و آقا علی ابن موسی الرضا کردم حالا باید جواب پس بدهم...

و ...

خدایا تو شاهد بودی حداقل سعی کردم تمام توانم را به کار بگیرم... از قصور و تقصیر هایم بگذر...

بهترین روزهای عمرم روزهای حضور در بسیج دانشجویی دانشگاهمان بود. و البته در این مورد شاید حرفهای زیاد دیگری در آینده داشته باشم که مطرح کنم در اینجا.خدایا توفیق بده با قدرت در مسئولیت های جدیدم در بسیج دانشجویی پیام نور استان تهران هم انقلابی و پرتوان قدم بر دارم.

امروز راهی مشهد مقدس هستم. انشاالله.

و من الله توفیق

۰ نظر
ایمان ایرانی

عصبانیت شدید انحصار طلبان معتدل!

بسمه تعالی


روز گذشته همایش منتقدان توافق ضعیف ژنو با عنوان همایش "دلواپسیم" در سالن بصیرت لانه سابق جاسوسی برگزار شد. و چه برگزار شدنی! همه ازین حضور و تراکم و استقبال تعجب کرده بودند. داخل سالن مملو از جمعیت. بیرون از سالن و در راهرو ها هم مملو از جمعیت. داخل حیاط مملو از جمعیت.

و این جمعیت که اکثریت قریب به اتفاق آنها دانشجو بودند (همایش توسط تشکل های دانشجویی انقلابی تهران تدارک دیده شده بود) بسیار پرشور و البته بسیار منتقد و نگران و دلواپس بودند از افتضاح هایی  که آقایان دیپلمات دولت به بار آورده اند.

کاری به خود مراسم و حواشی جالب آن ندارم که میتوانید تصاویر و گزارش و صحبت های سخنران آن را در خبرگزاری ها بخوانید.(مثلا اینجا) نکته ای که من میخوام اشاره کنم. حرص شدید رسانه های جریان "بزک کننده چهره آمریکا" و "طرفدار فتنه" یا همان "جریان طرفدار دولت" است. که ازین همایش بسیار با شکوه و صحبت های علمی و مستدل سخنرانان آن بسیار شاکی بودند و رو اورده اند به تخریب وفحاشی و ایراد تهمت به آن. حرصی بسیار شدید که در این جماعت انحصار طلب معتدل! موضوعی است سابقه دار.

امروز که تیتر روزنامه هایشان و مطالب سایت هایشان را نگاه میکردم عمق کینه و عصبانیتشون از استقبال خوب دانشجویان و اساتید را می دیدم. و البته شدیدا سعی میکردند صورت مسئله همایش را با عنوانهای خود ساخته تجمع "طرفداران احمدی نژاد" و همایش "بازندگان 24 خرداد"، همایش "دلواپسی نژادها" و ... تیتر های خنده دار این چنینی پاک و همایش را تخریب کنند.


نکته1: این عصبانیت و تخریب رسانه های دولت نشان دهنده منطق صحیح منتقدان "توافق افتضاح ژنو" است. خدایا شکرت که بار دیگر مورد حملات شدید این جماعت قرار گرفتیم. یه نگاهی به تیتر روزنامه هایی مثل آرمان،اعتماد،ابتکار،شرق،ایران،قانون و ... بیاندازید. اینجا


نکته2: راستی روحانی امروز بازهم از فضای آزاد انتقاد گفت و دعوت کرد اساتید دولت را نقد کنند! رئیس جمهور گفت:آهای اساتید دولت را نقد کنید و البته بعدش هم آماده حرف های عجیب قریب تیم رسانه ای ما بجای جواب به نقد ها باشید.(البته این عبارت دوم را در دلش گفت!) در هر حال دولت دولت حقوقدان هاست!


و من الله توفیق

۰ نظر
ایمان ایرانی

انتقاد پذیر بودن هم حدی دارد!

بسمه تعالی


در ابتدای سال با همفکری اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه مان به این جمعبندی رسیده بودیم برنامه کرسی آزاد اندیشی ای را با موضوع "نقد و بررسی توافق ژنو" یا "نقد و بررسی دیپلماسی دولت" در دانشگاه برگزار کنیم اما...! اما امان ازین اعتدال! این رئسای دانشگاه ها را چنان ترسانده اند که بنده خدا رئیس دانشگاه ما میگفت یه کاری نکنید من را از اینجا بردارند!


حتی پیش رئیس دانشگاه پیام نور استان هم رفتم اما ایشون هم -که چندین وقت بود میگفت چرا بسیج دانشجویی کرسی های جنجالی نمیذاره- گفت حالا یه موضوعات رقیق تری را بذارید!


راستی آقای رئیس جمهور دولت اعتدال امروز فرمودند : دولت شرایطی را به وجود آورد که همه به راحتی نقد میکنند! (متن خبر در اینجا)


روزگار جالبی است آ.جناب آقای حقوقدان! انتقاد پذیری و فضای باز انتقاد از دولت هم حدی دارد!

نکته1: قربون انتقاد پذیری رئیس جمهور قبلی برم که خود ما در دانشگاه مان کرسی برگزار کردیم : نقد وبررسی دکتر محمود احمدی نژاد!  و دانشجویان منتقد هرچه دلشان خواست روانه رئیس جمهور وقت کردند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

نکته2: هیهات اگر در برابر کم کاری ها.انحراف ها.خیانت ها و...آقایان افراطی مدعی اعتدال سکوت کنیم.


۰ نظر
ایمان ایرانی

رمز عبور

بسمه تعالی


دیروز دومین شماره ماهنامه رمز عبور را از دکه خریدم. خیلی نشریه خوبیه! شماره اولش هم قبل از عید منتشر شده بود.

توصیه میکنم حتما این ماهنامه را بخرید و بخونید. 

اگر هم میخواهید ببنید در این شماره و شماره قبلی چه مطالبی در نشریه منتشر شده است. مراجعه کنید به سایتشان. بصورت خلاصه و تیتر وار در مورد مطالب نشریه نوشته هایی دارد.

سایت ماهنامه رمز عبور. اینجا!

راستی امروز هم نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه همان را در قسمت پاتوق نشریات خبرگزاری دانشجو ثبت کردم. آدرس : اینجا!


یاعلی مدد.

۲ نظر
ایمان ایرانی

مطلب اول

بسم الله الرحمن الرحیم


بدون مقدمه! از این به بعد انشاالله در اینجا خواهم نوشت.

با وجود همه مشغله هایم تمام سعی ام را میکنم که حداقل هفته ای یکبار این وبلاگ را به روز کنم! انشاالله. از وبلاگ قدیمی ام به اینجا اسباب کشی کردم.


امروز 5 اردیبهشت. سالروز خاکستر شدن سربازان و هواپیماهای بسیار پیشرفته (!) شیطان بزرگ به دست سربازان ولی فقیه زمان - شن های بیابان - گرامی و تبریک باد.

نکته: شن های بیابان همچنان سربازان ولی فقیه ما هستند.


به مناسبت این روز عزیز. این مطلب مطلب اول می باشد.

یا علی مدد.

۰ نظر
ایمان ایرانی