قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

کشتی پهلو گرفته / حکمت فاطمی

بسم الله

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)،به نظرم رسید به دوستان عزیز معرفی و پیشنهاد کنم دو کتاب ارزشمند در مورد سرور عالمیان خانم فاطمه زهرا(س) را. باشد که دوستانی که مطالعه نکرده اند،مطالعه کنند و معرفتی افزوده شود انشالله

*کشتی پهلو گرفته-نوشته سید مهدی شجاعی-انتشارات مدرسه-160 صفحه

کتاب بسیار زیبایی است که در چهارده فصل ودر هرفصل از زاویه ای متفاوت به زندگی حضرت زهرا(س) می پردازد.




*حکمت فاطمی(تلخیص شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س))-آیت الله حسینی زنجانی-بوستان کتاب-380 صفحه

خطبه بلند و  پرمعنای حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه -بعد از غصب ولایت حضرت امیر(ع)- که به خطبه فدکیه معروف است،به دلیل معارف ناب و نکته های آموزنده ی فراوانی که دارد از نفیس ترین میراثهای دینی ومعارفی شیعه به حساب می آید.آیت الله حسینی زنجانی شرح خوبی بر این خطبه نوشته اند که توصیه میکنم حتما توسط دوستان خوانده شود.
۰ نظر
ایمان ایرانی

صحیفه فاطمیه

بازخوانی یک سخن مهم از امام خمینی(ره)،در نامه ای از ایشان به دخترشان
ثبت انقلاب اسلامی در صحیفه فاطمیه

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
ربنا آتنا فی الدنیا حسنة و فی الاخرة حسنة و قنا عذاب النار.

دختر عزیزم فاطی و دیگر از ویژگی‌های تو آن است که یک مطلب را آنقدر تعقیب می‌کنی و اصرار در اجراء آن داری که هیچ عذری پذیرفته نیست و از یک پیر درمانده تهی دست از معارف و معالم الهی آنرا می‌خواهی که یک عارف بلند پایه و یک فیلسوف پر مایه از نزدیک شدن به آن عاجز است. درباره شخصیتی که هزار بعد الهی دارد که معرفت به هر بعد آن از حیطه قلم و زبان خارج است چه می‌توان گفت و چه می‌توان فهمید.
شخصیت زهرای مرضیه و صدیقه طاهره(ع) را کسی نشناسد جز آنانکه دارای ابعاد الهی تا آخرین نقطه آن باشند و آن نیست جز پیامبران اولی العزم و خلص اولیاء همچون معصومین علیهم صلوات‌الله. او از مرتبه غیب احدیت ظاهر و تا آخرین نقطه شهود جلوه‌گر و از ادنی مرتبه شهود تا مرتبه اعلاء غیب متیم دائره است چون خلص اولیاء علیهم سلام‌الله و هر عارف یا فیلسوف یا عالم که دعوی معرفت مقام مقدس او کند در خطا و اشتباه به سر می‌برد.
۰ نظر
ایمان ایرانی