قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

سرانجام شکارچی شنبه را دیدم

بسم الله الرحمن الرحیم


۱
خدا راشکر! بالاخره موفق شدم سه شنبه شب  گذشته فیلم شکارچی شنبه را در سینما فلسطین ببینم.حکایت این فیلم از دوسال اجازه نداشتن برای اکران تا مدل اکرانش در چند ماه اخیر حکایت جالب والبته بسیار تاسف اوری است. فیلم ضد صهیونیستی شکارچی شنبه به کارگردانی ‍پرویز شیخ طادی و بازی عالی علی نصیریان دوسال اجازه اکران نداشت. بعد از دوسال هم بصورت بسیار محدود ودر بدترین سانس ها به نمایش در امد. خود بنده هرکاری کردم وبه هر دری زدم نتونستم فیلم را در سانسی غیر از ۱۱ ونیم شب! پیداکنم که ببینم.
اینکه چرا چنین اتفاقایی افتاد ومعاونت سینمایی وزارت ارشاد به جای حمایت از چنین فیلمهایی چرا چنین شرایطی را بوجود اورد را فعلا کاری ندارم. بذارید موفقیتم در دیدن فیلم رو برای  خودمو شما تلخ نکنم! همین که بعد از این همه مکافات موفق شدم خودش یک پیروزی به حساب میاد!
به دوستان عزیز هم توصیه میکنم  که حالا که این فیلم مجددا در پی اعتراضهای گسترده بخصوص نامه اعتراضی ۱۵۰ وبلاگ نویس(از جمله نویسندگان همین وبلاگ!) به وزیر ارشاد به دستور وزیر به مدت سه هفته تمام وقت در پنج سینمای تهران اکران شده است از دستش ندهید.

ماجرای شکارچی شنبه روایت کننده پاره ای از واقعیات درون جامعه یهودی در سرزمین های اشغالی حول یک داستان جذاب است.

۲
ما جوانان مسلمان شیعه که همه دغدغه یمان در طول روز - و کلا زندگی- باید اماده کردن خود برای سربازی  وپیروی امام معصوممان باشد،چه مدل فیلم های سینمایی(و تلویزیونی ای) ر اباید ببینیم؟ ما خود را مخاطب چه مدل از ساخته های هنر هفتمی باید قرار بدهیم؟ بزرگ معلم معاصر ماُ امام خمینی عزیز جواب این سوالات را بصورت روشنی داده اند:
تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام ائمه هدی(علیهم‌السلام)،‌ اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد.

هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی،‌ اسلام مرفهین بی‌درد و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.

هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالو صفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می‌برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان‌خواران شرق و غرب و در راس آنان آمریکا و شوروی را بیاموزد.

 (صحیفه نور -ج 21 -ص30)
این سخنان امام(ره) خیلی سخن عمیقی است وجای تامل دارد. و به نظر میرسد طیفی  از هنرمندان امروز ما -که بر اساس سیاست های انحرافی سالهای گذشته بخصوص عصر بعد ار دوم خرداد-به شهرتی رسیده اند و در اذهان مردم مطرح شده اند خیلی با این فرمایشات فاصله دارند.

البته در نگاه اول به نظرم این قشر از جامعه هنری به جهنم! ما اول خودمان را از مخاطب قرار دادن هنرهای ناپاک دور کنیم ، حالا اصلاح این وضعیت در مراحل بعد.
من به عنوان یک جوان مسلمان عاشق ارمان انقلاب اول باید روح و روان و چشم خودم را از هرگونه هنرهای ناپاک ونا زیبا ،هنرهایی که در هم کوبنده اسلام امریکایی( مراجعه شود به تعریف امام از اسلام امریکایی در بالا) نیستند دور کنم-و در برابرشا ن موضع بگیرم ودیگران را نهی ار انان=منکر کنم-و بعد روح روان و چشم و دلم را مخاطب هنرهای پاک و زیبا --بخصوص سینما که تاثیرات فراوانی دارد- قرار دهم. 
هنرهایی که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام ائمه هدی(علیهم‌السلام)،‌ کوبنده سرمایه‌داری مدرن و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل،  اسلام سازش و فرومایگی،‌ اسلام مرفهین بی‌درد باشد. که به فرموده امام غرق در معارف قرآنمان تنها این مدل اثار هنری مورد قبول قران به به تبع ان خداوند متعال و امام عصر(ع) خواهد بود.
قطعا چنین آثار هنری ای به رشد وامادگی ما برای انسان شدن کمک زیادی خواهد کرد. این جور فیلمها را با وضو ونیت قربت باید دید.

درمورد هنر های ناپاک که نباید ان ها را دید،به نظرم از فیلمهای هرزگی وترویج دهند بی بند بار یا ضد ارزشی فراوان در گیشه های سینما که اصلا بگذریم!
فیلمهای سیاهی هم که بر اساس عقده های تاریکفکران بصورت نرم یاخیلی وقتها صریحا برضد اسلام  وارزشهای ان وبر ضد نظام عزیزمان هم که ساخته میشود همین طور(مثل جدایی نادر از سیمین).
توجه شود که در سخن امام این فیلمها اصلا مطرح نیست بلکه بسیار بالاتر: هر فیلمی که سرتاپا عشق به اسلام  نباشد ودر هم کوبنده ی نفاقها وضدارزشها  فیلمی ناپاک است! پس بهتره ذهنمان را الوده به اینها هم نکنیم. اثار دری وری  که جای خود داره.

۳
اگر بخوام وارد مصداق بشم باید بگم بر همین اساس من فیلم یه حبه قند را هم نمیبینم.چون نه صیقل دهند اسلام ناب است نه ضذ اسلام مرفهین بی درد و غیره.بلکه نمایی که از ان روحانی در فیلم نشان میدهد کاملا عیر انقلابی ونمای غیر خوبی است. 
پس این فیلم، فیلم ناپاکی است. حتا اگرفیلمنامه نویس وکاگردانش ادم های بدی نباشند وقصد بدی نداشته باشند اما چون به تعبیر خودمانیمان فیلمی انقلابی نیست پس ارزش دیدن ندارند وغیر زیبا وناپاک است.
به نظرم وطبق حرفهایی که زدم فقط باید پای فیلمهایی نشست که سرتاپاعشقو و امید اسلام را به تو منتقل کند یا سرتاپا نفرت از اسلام امریکایی ها و فرهنگ هایشان را.وگرنه حیف وقت بچه شیعه که هدر رود. (البته توجه شود لزومی نداره که این مرام فیلم صرفا در قالب های مثلا دفاع مقدسی به تصویر کشیده بشوند بلکه در به اصطلاح عاشقانه یا اجتماعی ترین قالب ها هم میشه فیلمهای پاک وزیبا با تعارفی که گفته شد ساخت.)

۴
توصیه میکنم شکارچی شنبه .گلوگاه شیطان.آسمان هشتم(قبل از شروع شدن امتحانات دانشگاه)دیده شود!

۵
خدایا شکرت که شکارچی شنبه نفرت من را از اشغالگران جنایتکار صهیونیست بیشتر کرد!
خدایا شکرت که شکارچی شنبه هوشیاری واگاهی من را نسبت به دشمنم بیشتر کرد!
خدایا شکرت که آسمان هشتم من را متوجه تر به ارزشهای دوست داشتنی دینم کرد!
خدایا توفیق دیدن گلوگاه شیطان را نصیبم کن!
خدایا من را مخاطب فیلمهای ناپاک قرار نده!

۰ نظر
ایمان ایرانی

خروج از جاده تقوا هرگز + یک مقایسه

بسم الله الرحمن الرحیم

بی مقدمه: اقای جوانفکر مدیر مسئول روزنامه ایران(که از مدافعان مشایی است ) در دادگاه مطبوعات به علت چاپ  مصاحبه ای در ویژه نامه خاتون که به چادر مقدس مشکی توهین شده بود، محکوم به یک سال حبس و سه سال محرومیت ازفعالیت مطبوعاتی شدند.صدور این حکم سنگین برای بنده تعجب اور بود! من قاضی نیستم اما میتوان یک مقایسه عقلی انجام داد. مبنای این مقایسه هم این است که منطقا هرچه قدر جرمی سنگین تر باشد وضررش بیشتر حکم ان جرم هم باید بیشترباشد.(کسی تو این حرف که شکی نداره؟!)

۰ نظر
ایمان ایرانی