قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

فحش خوردن برای خدا

بسمه تعالی


یکی از توفیق هایی که ممکنه نصیب آدم بشه فحش خوردن در راه خداست!

دیروز در یکی از کوچه های نزدیک خونه مان داشتم راه میرفتم که خانمی -حدودا 50 سال را داشت- با وضعیت بد از روبه رو می آمد سمت من. این وضعیت بد یعنی شالش که نمینداخت رو سرش بهتر بود مانتو هم که گویا دکمه نداشت(!). از کنارش رد شدم و با لحن معمولی همیشگیم گفتم : "خانم خودت رو بپوشون. این چه سر و وضعیه."

اول شکه شد و بعد ایستاد و یهو با عصبانیت کامل و لحنی که تنفر ازش می بارید داد زد : خفه شو عوضی "..." (این سه نقطه یعنی یک فحش بد) !!

دو مرد دیگه هم چتد متر جلوتر از من در کوچه بودند و برگشتن سمت صدا. من البته به راه خودم ادامه دادم.همیشه همین کارو میکنم. نهی از منکر میکنم و رد میشم. البته اینجا یک لحظه مکث کردم که جواب اون فحش بد را بهش بدم اما گفتم درست نیست جواب بدم.
و رد شدم.

آن دو مرد هم از قیافه من (یک قیافه مذهبی که بخاطر عزای مولا علی(ع) پیراهن مشکی هم پوشیده ) و اون خانم حکما متوجه شدن چه اتفاقی افتاده و اون خانم چرا فحش داده. و به راهشان ادامه دادند.


چرا این خاطره را گفتم؟ چون بگم واقعا از صمیم قلب خوشحال شدم که یک بار دیگه برای انجام یک واجب الهی فحش خوردم! میگن کلی ثواب داره!  از این هم خوشحال شدم که بر اساس وظیفه دینی ام یک گناه را در کام گناهکاری تلخ کردم. خدا را شکر.

همان لحظه ای که بهم ناسزا گفت یاد این عبارت حضرت آقا افتادم که فرموده اند:

"من همین امر به معروف و نهى از منکر زبانى را - ولو به شکل خیلى راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایى - واقعاً یکى از معجزات اسلام مى‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافى مى‌کند، مى‌گویند آقا شما این کار را نباید مى‌کردى. این مطلب را بگو و برو. مى‌گوید او برمى‌گردد دو تا فحش به من مى‌دهد. خیلى خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ براى خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمى‌کردى؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنى است که با نفر اوّل کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین‌طور. بنابراین، اگر نهى از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال مى‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهى از منکر واقعاً معجزه مى‌کند. فقط هم زبانى؛ یدیش در اختیار حکومت است؛ یعنى اگر جایى باید با گناهکار به صورت یدى و مجازاتى برخورد کنند، فقط دستگاههایى از حکومت هستند که مسؤول این کارند؛ مردم نباید بکنند. اما زبانى چرا؛ خیلى هم اثر دارد." (بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سر دبیران نشریات دانشجویی- 77/12/04)"


بعد از نوشت: چرا بعضی هایمان امر به معروف و نهی از منکر نمیکنیم؟ از فحش خوردن می ترسیم؟

۴ نظر
ایمان ایرانی

کمک به نیازمندان

بسمه تعالی


اگر خدا بخواهد از امسال یک طرح کمک به نیازمندان را در مجموعه های بسیج دانشجویی دانشگاه های پیام نور راه انداخته ایم. لینک خبر را در اینجا بخوانید.


اگر شما هم دستی بر کمک دارید . کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6273531050304858 به نام ایمان ایرانی واریز نمایید. به شیعیان امیرالمونین (ع) کمک کنیم حتی اگر تنها هزار تومان میتوانیم کمک کنیم.

۰ نظر
ایمان ایرانی

افطاری رمضان 93 دوره 12 ای های حلی2

بسمه تعالی


24 تیر 93 خدا را شکر افطاری امسال مان هم برگزار شد. بعد از یکسال خیلی از رفقا و معلم های قدیمی را دیدم. تشکر ویژه از همه بچه هایی که در اجرا و برگزاری این برنامه خوب نقش داشتند!


دو تا بحث جدی هم پیش آمد در این افطاری بین من و رفقا. یکی با سعید که در مورد جبهه واقعی نبرد کنونی مان صحبت کردیم. یکی با امیرسینا و امیرحسین و سامان افراسیابی و ... در مورد اینکه چطوری میشود این دیدار  را با به دلایلی سالی چند بار تکرار کرد.


۱ نظر
ایمان ایرانی

امیدواریم سخنان آیت الله آملی لاریجانی در مبارزه با بدحجابی عملی شود

موضع گیری در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو :

امیدواریم سخنان آیت الله آملی لاریجانی در مبارزه با بدحجابی عملی شود

ایمان ایرانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو بیان کرد : هفته گذشته حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه در سخنانی تاکید کردند که دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باید با جدیت به وظیفه قانونی خود در برخورد با بدحجابی و اشاعه فساد در جامعه عمل کنند. ما دانشجویان از این مواضع رئیس قوه قضائیه کاملا حمایت میکنیم و امیدواریم این سخنان توسط دستگاه های اجرایی بخصوصی نیروی انتظامی عملی شود.

جانشین دفتر مرکزری بسیج دانشجویی دانشگاه های پیام نور استان تهران با توجه به وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در جامعه بیان کرد : متاسفانه چند سالی است بخاطر بی توجهی و کم کاری مسئولین اجرایی کشور عده ای با بدحجابی و بی حجابی خود فضای جامعه اسلامی را بخصوص در شهرهایی مثل تهران آلوده کرده اند و کسی هم با آنها برخورد نمیکند. در حالی که طبق قانون نیروی انتظامی وظیفه دارد با بدحجاب ها و کسانی که در حال فاسد کردن جامعه هستند برخورد کند و آنها را به قوه قضائیه معرفی کند. متاسفانه این روند با روی کار آمدن دولت یازدهم با شیب بسیاری در حال افزایش است و دل مردم متدین و انقلابی را به درد آورده است. بعضا هم شاهد مواضع حمایتی رئیس جمهور و وزارت ارشاد از فضای بوجود آمده  هستیم و آنها ناخواسته با سخنان دوپهلو خود به افراد فاسد جامعه چراغ سبز نشان داده اند.

ما در مسئله حجاب و عفاف چند سالی است که با یک مغلطه مواجه هستیم. و آن این است که میگویند این مسئه یک مسئله فرهنگی است و باید کار فرهنگی شود. سوال ینده به عنوان یک دانشجو این است که چرا این افرادی که چنین اعتقادی دارند و مسئله را فقط فرهنگی نشان میدهند برای مبارزه با مواد مخدر چنین حرفی نمیزنند؟ چرا برای مبارزه با مواد مخدر نمیگویند باید کار فرهنگی شود و نیروی انتظامی نباید وارد شود؟ آیا اگر کسی چنین حرفی بزند منطقی است؟ برای مسئله حجاب هم باید کار فرهنگی شود هم برخورد انضباطی. همان طوری که در مسئله مواد مخدر و جلوگیری از افزایش اعتیاد هم هم کار فرهنگی لازم است هم برخورد انضباطی. این دو مسئله دقیقا مانند هم هستند و ضررها و مفسده های بی عفتی و بدحجابی اگر از مواد مخدر بیشتر نباشد کمتر نیست.

ایرانی همچنین به دستور العمل جدید دانشگاه آزاد انتقاد کرد  و اشاره کرد : اخیرا هم که متاسفانه مسئولین دانشگاه آزاد با ابلاغ دستورالعملی به مجموعه های حراست خود دستور داده اند کاری به کار حجاب و پوشش دانشجویان خاطی نداشته باشند! این دستور العمل معنایی جز افرایش فساد و بی بند وباری در دانشگاه های آزاد ندارد. مسئولین دانشگاه آزاد با این کار خود دانشگاه را به جای یک محیط علمی به مرکز فساد تبدیل خواهند کرد. ما دانشجویان  انتظار داریم شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس به جد وارد قضیه شده و "دستورالعمل آزادی بی حجابی" در دانشگاه آزاد سریعا لغو شود.

۰ نظر
ایمان ایرانی

همسفره آقا

بسمه تعالی


امروز صبح عزیزی زنگ زد و گفت دیدار با آقا را میای؟! گفتم بلههههه! گفت پس اسمتو رد میکنم!

امسال اگر بشود میشود دومین سالی که توفیق دارم در دیدار ماه رمضانی حضرت آقا با دانشجویان شرکت کنم. سال گذشته هم این توفیق حاصل شد.


این مطلب را که در ادامه میخوانید سال گذشته بعد از دیدار با امام جانمان نوشتم!

۰ نظر
ایمان ایرانی

32 سال بدون حاج احمد متوسلیان

بسمه تعالی


32 سال بدون سردار رشید اسلام حاج احمد متوسلیان ...

امسال با خواندن دو مقاله خیلی از سوال هایم در مورد ماجرای اسارت حاج احمد و چرایی بازنگشتن او برطرف شد. و البته بسیار تلخ بودند جواب سوالاتم.

آن دو مقاله . اینجا و اینجا.

نشریه الکترونیکی خبرگزاری فارس در مورد سالگرد ربایش سردار متوسلیان. اینجا

۰ نظر
ایمان ایرانی

جوان مومن انقلابی

بسمه تعالی


این پوستر توسط سایت khamenei.ir و بر مبنای یکی از سخنان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) طراحی شده است. انشاالله ما نیز مصداق این سخن امام باشیم.

۱ نظر
ایمان ایرانی

محبوبیت دولت بعد از یکسال!

بسمه تعالی


در مورد اینکه روحانی (بخوانید هاشمی رفسنجانی) و دار و دستش چطوری و چی شد که در عرض سه چهار روز تا زمان انتخابات رای مردم شهرهای کوچک و روستاها را به خود جذب کردند و با اختلاف 0/7 درصد دولت را در دست گرفتند الان فعلا حرفی ندارم. فقط در این یکسال انقدر گل به سر ملت زده اند که !‌ ... بگذریم. فقط نمیدانم پیام این صندلی های خالی را کی درک خواهند کرد. تصاویر بدون شرح است.

تصاویر در ادامه مطلب.

۰ نظر
ایمان ایرانی

یک سنت خوب

بسمه تعالی


یکی از سنت های خوبی که ما داریم همین افطاری هرساله مان است. امسال میشود سال دهم. سال دهمی که یک روز ماه مبارک رمضان ما بچه های دوره دورازدهم مدرسه راهنمایی علامه حلی 2 دور هم جمع میشویم.معلم هامون هم. چقدر دلم برایتان تنگ شده رفقای قدیمی... چقدر دلم برات تنگ شده سعید آقامیری. سیدسروش حسینعلی پور. امیرسینا اسکندری فر. سهراب نارستان. فرید حبیبی. محمدرضا عربپور. علیرضا صالحه. محمدحسین کشاورز. سید رضا هاشمی و ... چقدر دلم برای تک تک تان تنگ شده.

راستی دلم برای بعضی از معلم ها هم حسابی تنگ شده. آهای عمویادگار دوم راهنمایی ما! آهای سرحلقه حلقه هویج! دلم برایتان تنگ شده.

امیدوارم هرچه زودتر بساط افطاری امسالمان را برقرار کنیم که حسابی دلم تنگ رفقای قدیمی راهنمایی و دبیرستانیست.


بعد از نوشت1: دلم برای امیرحسین اخوین و  استاد محمدتقی رجبی تنگ نشده! چون در حلی 3 می بینمشون!

بعد از نوشت2: عکس مربوط به اولین افطاری است! ایمان ایرانی در سال اول راهنمایی پای سفره افطار در مدرسه علامه حلی2!

۰ نظر
ایمان ایرانی

ما در فوتبال هم شعارمان مرگ بر آمریکاست!

بسمه تعالی


تیم ملی ایران با شکست در مقابل تیم بوسنی از مسابقات جام جهانی حذف شد. این خبری بود که شاید باعث ناراحتی عده زیادی از مردم مان شد. اما من بیشتر از اینکه ناراحت بشم خوشحال شدم! این شکست خوشحالیش بیشتر از ناراحتی یش بود.

دلیل ناراحتی ها واضحه اما چرا خوشحال شدم؟ به چند دلیل. یکی اینکه اگر ایران این بازی را می برد اراذل و اوباش و بی حیاها و بی غیرت ها میتوانستند از فرصت شادی مردم سوء استفاده اساسی کنند و با هنجار شکنی در لابه لای مردم به فرهنگ دینی ملت بی احترامی کنند. خدا را شکر که نقشه ی آنها برای ترویج فحشا و فساد در اثر پیروزی تیم ملی خنثی شد. به این میگن توفیق اجباری!


دوم اینکه ملت از شر احساسات بی خود مسئله ای به نام جام جهانی چند روز زودتر رها شدند. جام جهانی واقعا چه قدر اهمیت داره که متاسفانه در اثر تبلیغات رسانه ها و بخصوص صدا و سیما به مسئله اول همه مردم تبدیل شده بود؟‌ مسئله ی مهمتری نداریم؟ خدا را شکر که ملت  در اثر این باخت از این قضیه خلاص شدن. خیلی وقت ها مسائل الکی را برایمان مسئله میکنند تا به مسائل اساسی توجهی نکنیم. ما که نباید اسیر این سیاست غربی ها بشویم. اصلا این رسانه های ما و بخصوص صدا و سیما حاضر هستند بجای این همه برنامه و تبلیغ و گزارشی که در مورد مسابقات فوتبال جام جهانی پخش کرد در مورد مهمترین مسئله دنیا یعنی مسئله مهدویت و غیبت امام زمانمان (عج) هم همین کارها را بکند؟؟


و اینکه من اصولا ورزشی را قبول دارم که در هم کوبنده استکبار باشه. نه ورزش و مسابقاتی که در جهت سیاست های فرهنگی و اجتماعی صهیونیسم جهانی باشه. نه مسابقاتی که باعث غفلت مردم دنیا از اتفاقات مهمی مثل قضیه عراق بشه... امام راحل فرمودند قرآن کریم تنها هنری را قبول دارد که ترویج کننده اسلام ناب محمدی و درهم کوبنده سیاست های استکبار -بخصوص شیطان بزرگ- باشه. به نظرم این حرف را در زمینه ورزش هم می شود زد. ما باید تنها طرفدار ورزش و مسابقاتی  باشیم که مستقیم یا غیر مستقیم در هم کوبنده استکبار باشه! دقیقا مثل بازی ایران - آمریکای جام جهانی 98 که بدجوری حال آمریکا را گرفتیم!

من عاشق اون بازی و عاشق گلهای زیبای استیلی و مهدوی کیا هستم. من عاشق مشت های گره کرده ی حمید استیلی بعد از باز کردن دروازه آمریکایی ها هستم...

ما بسیجی ها در فوتبال مان هم شعارمان مرگ بر آمریکاست!

۵ نظر
ایمان ایرانی