قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیاده روی اربعین

بسم الله الرحمن الرحیم


میگویند زیر قبه حرم سیدالشهدا دعا مستجابه. یک ماه پیش بود که زیر قبه حرم امام حسین (ع) دعا کردم بهم توفیق بدن اربعین هم برای عرض ارادت به خدمتشان برسم.


چند روز پیش بهم اطلاع دادن در قرعه کشی کاروان اربعین ناحیه مان اسمم درآمده. آن که دارد هوس کرب و بلا بسم الله. دعا کنید توفیقش حاصل بشه.

۳ نظر
ایمان ایرانی

نصیحت نامه 100 مسئول بسیج دانشجویی خطاب به روحانی

بسم الله الرحمن الرحیم


نصیحت نامه بیش از ۱۰۰ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور به رئیس جمهور:

اگر خطوط قرمز در توافق جامع رعایت نشود، تعیین تکلیف دولت را بر مبنای قانون اساسی از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم

بیش از یکصد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور نصیحت نامه ای خطاب به ریاست محترم جمهور صادر کردند.

 

متن کامل این نصیحت نامه به شرح ذیل است:

۰ نظر
ایمان ایرانی

گزارش دراستان از اردوی تشکیلاتی ما

بسم الله الرحمن الرحیم


فیلم گزارش برنامه در استان شبکه پنج سیما از اردوی تشکیلاتی شهید محسن وزوایی ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران را در اینجا ببینید.

۰ نظر
ایمان ایرانی

نهی از منکر در شب عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم


شب عاشورا باز در بی آر تی خیابان ولیعصر به سمت هیئت حرکت میکردم که اتفاق دیشب تکرار شد. چه به سر این مملکت دارد میاید؟ به کی شکایت کنیم؟ شب عاشورا و اینقدر وقاحت؟ در اتوبوس خانمی با چند دوست پسر شریفش ایستاده بودند. من هم ایستاده بودم. آن خانم جوان در قسمت خانم ها بود و آن پسرها در قسمت آقایان کنار قسمت خانم ها. دختره روسریش کاملا افتاده بود.واقعا مونده بودم که این چه وضعیه. اما این بار قضیه از شب گذشته متفاوت بود چون این بار طرف حکما به پشتوانه چند دوست پسرش کشف حجاب کرده بود و ازین کار احساس امنیت میکرد.

چند لحظه با خودم مکالمه میکردم...  من باید به وظیفه ام عمل کنم. ... اگر اون سه پسر بهت بد و بیراه گفتند و دعوا شد چی... خب بشود چه باکی از دعوا و فحش خوردن برای خدا؟ بذارم بی حیایی و کشف حجاب عادی بشود و سکوت کنم؟... اگر چاقو در آوردند و زدن چه؟... شب عاشوراست.اینهمه دعای شهادت کرده ام. چه بهتر که ...


اتوبوس باز هم شلوغ بود اما باز کسی هیچ حرفی نمیزد به آنها! بسم الله و ذکر لاحول و لا قوت الا بالله گفتم و رفتم جلو. آقا این خانم با شما هستند؟ پسره برگشت سمتم و گفت بله. گفتم پس بهشون بگید حجابشو درست کنه. قبل ازینکه پسره بخواد حرفی بزنه دختره روسریش رو کشید رو سرش. اون دو پسر دیگه هم هیچ حرفی نزدن. منم برگشتم سر جای خودم.


توی هیئت شب عاشورا همه ذکر قشنگی میگفتند: امشب شهادت نامه ی عشاق امضا میشود...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روز عاشورا باز هم یک مورد نهی از منکر داشتم. خیلی برام سنگینه حرمت دسته ی عزای سید الشهدا را هم کسی نگه نداره. بعد از راهپیمایی 13 آبان و تشییع شهدا به سمت میدان امام حسین(ع) فرمانده پلیس تهران را در میدان دیدم. با جمعی از محافظ ها و همکاراش آمده بود برای عزاداری. منتها من فرصت را مغتنم شمردم. ده دقیقه وقتش را گرفتم و باهاش محاجه کردم! اون میگفت و من میگفتم. صحبت های خوبی کرد و تضمین داد نیروی انتظامی با جدیت به وظیفه خودش عمل میکند.

به نظرم صحبت هاش جنبه انتشار عمومی نداره وگرنه براتون میگفتم. 

۰ نظر
ایمان ایرانی

نهی از منکر در شب تاسوعا

بسم الله الرحمن الرحیم


چند سالی است که در برنامه هیئت هنر و حماسه دانشجویان دانشگاه هنر شرکت میکنم. کمی بالاتر از چهارراه ولیعصر است. شب تاسوعا در بی آر تی خیابان ولیعصر بودم که یک مرتبه پدیده عجیبی دیدم. من در قسمت انتهای اتوبوس نشسته بودم و خانم ها قسمت جلو. اتوبوس هم نسبتا شلوغ بود. شاید 50 نفری سوارش بودند. یک مرتبه دیدم در قسمت جلوی جلوی خانم ها خانومی کلا روسریش افتاده. چند دقیقه کامل روسریش افتاده بود. هم شاکی شدم هم متعجب. داشت با یک نفر رفیقش هم صخبت میکرد. داشتم به این فکر میکردم که از این فاصله چی کار کنم که رسیدیم به میدان ولیعصر. در میدان ولیعصر ان زمان از شب ایستگاه صلواتی بود. طرف ایستگاه صلواتی را که دید روسریش رو درست کرد. منم گفتم باز جای شکرش باقیه از دستگاه امام حسین میترسه. دو ایستگاه بعد ایستگاه طالقانی من از اتوبوس پیاده شدم. از جلوی اتوبوس که رد میشدم دیدم این خانم باز روسریش رو انداخته... واقعا شاکی شدم که شب تاسوعایی خجالت هم چیز خوبیه... رفتم داخل قسمت زن ها و بهش گفتم خانم حجابت رو درست کن. چند نفر کناری و راننده اتوبوس من رو نگاه کردند. طرف با نفرت خاصی به چهره من نگاه کرد!حکما براش خیلی سنگین تمام شد کسی مخالف بی عفتی و بی حیاییشه. دستش رو برد سمت روسریش منتها من ندیدم درست کرد یا نه. از اتوبوس اومدم بیرون. اتوبوس که حرکت کرد اومد کنار پنجره و با دستش به من فحش داد! منم سر تکان دادم.


چند نکته: اولا اینکه ننگ بر مسئولینی که به هر دلیلی به وظیفه خودشون در برخورد قانونی و شرعی با بدحجاب ها و بی حجابها عمل نمی کنند.ثانیا این افراد بی دین و ایمان در اثر غفلت این مسئولین انقدر وقیح شده اند که شب تاسوعا در یک محل کاملا عمومی در حالی که 50 نفر داخل اتوبوس هستند هیچ ابایی از کشف حجاب کامل ندارند. ثالثا با این وضعیت تا چند ماه دیگه شاهد چه پدیده هایی در شهر خواهیم بود؟؟ رابعا چیزی که من را بعد از این نهی از منکر ناراحت کرد. سکوت خانم های محجبه و چادری ای بود که در اتوبوس بودند... چرا آنها تذکری به این انسان وقیح ندادند؟؟‌آیا آنها شرکت کننده در مراسم های عزاداری بودند؟ مگر امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ جان دادن پیشکش چرا حتی یک تذکر لسانی هم انجام ندادند؟ اگر سه نفر دیگر هم مثل من به آن خانم بی حیا تذکر میدادند طرف منزوی و منفعل نمیشد و نمیفهمید جایی در میان مردم ندارد؟ این سکوت و بی تفاوتی تایید و مجوز برای کشف حجاب او نبود؟... آیا هر کسی هر غلطی بکند ما را انگار نه انگار؟!‌ اگر بخاطر سکوت دیگران سه نفر دیگر هم روسری خود را برمیداشتند چه اتفاقی میافتاد؟!‌... فقط به حق علمدار کربلا امیدوارم حداقل بعد از بیرون رفتن من از اتوبوس به او تذکری داده باشند.. خدایا شاهد باش من به وظیفه دینی ام عمل کردم.


میفرماید قیام نکردم مگر برای امر به معروف و نهی از منکر.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

امام خامنه ای:

امر به معروف، یک مرحله‌ى گفتن و یک مرحله‌ى عمل دارد. مرحله‌ى عمل، یعنى اقدام با دست و با زور. این مرحله، امروز به عهده‌ى حکومت است و باید با اجازه‌ى حکومت انجام بگیرد ولاغیر. اما گفتن با زبان، بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام بدهند.(دیدار با مردم قم- 68/10/19)


گفتن گناه به گناهکار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جایى هم با زبان تند - در مواردى که مفسده‌یى به وجود نیاید - گناه را در جامعه کم خواهد کرد و به ضعف و انزوا خواهد انداخت. چرا ما از این موضوع غافلیم؟ همه‌ى آحاد مردم، در محیط کسب و خانه و جمع دوستان و در محیط درس و دانشگاه و کلاً در هر جایى که هستند، اگر خلافى را دیدند، به خلافکار بگویند: این، از نظر اسلام خلاف است؛ چرا انجام مى‌دهى؟ گفتن همین یک کلمه مؤثر است. اگر زبانهاى گوناگون و نفَسهاى مختلف گناه را تذکر بدهند، گناهکار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد کشید؛ چه این تخلف، تخلف شرعى و چه تخلف از قوانین باشد." (دیدار با مردم قم- 68/10/19)


بعضى گفته‌اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من مى‌گویم احتمال تأثیر همه جا قطعى است؛ مگر در نزد حکومتهاى قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آنهایند که البته حرف حساب به گوششان فرو نمى‌رود و اثر نمى‌کند؛ اما براى مردم چرا. براى مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش براى شما که از من سؤال کردید، «زبان» است." (بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران- 77/02/22)


من همین امر به معروف و نهى از منکر زبانى را - ولو به شکل خیلى راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایى - واقعاً یکى از معجزات اسلام مى‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافى مى‌کند، مى‌گویند آقا شما این کار را نباید مى‌کردى. این مطلب را بگو و برو. مى‌گوید او برمى‌گردد دو تا فحش به من مى‌دهد. خیلى خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ براى خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمى‌کردى؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنى است که با نفر اوّل کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین‌طور. بنابراین، اگر نهى از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال مى‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهى از منکر واقعاً معجزه مى‌کند.(بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی- 77/12/04)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مطلب مرتبط: نهی از منکر در شب عاشورا

۱۲ نظر
ایمان ایرانی

عاشورا ... هم اکنون. 1393

بسم الله الرحمن الرحیم


شوخی نیست وقتی که میگویند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. شوخی نیست برادر و خواهر گرامی. باید باور کنیم این حرف را. کاروان اباعبدالله هم اکنون هم یار میطلبد. مدار زندگی ما چگونه میچرخد؟‌...




در کدام دسته هستیم؟ جزو اهالی امیدواران به امان نامه شیطان بزرگ و طاغوت یا جزو اهالی مبارزه برای خدا؟


۰ نظر
ایمان ایرانی

سفرنامه سرزمین عشاق (1)

بسم الله الرحمن الرحیم


خدا را صد هزار مرتبه شکر. خدا را شکر که توفیق شد به پابوسی آقا امیرالمومنین آقا اباعبدالله و حضرت عباس بروم. آن هم در ماه عزای سید الشهدا.


طی دو سه سال گذشته چند بار قصد سفر زیارت عتبات کرده بودم اما هر بار به دلایل مختلفی نشد. در اصل قسمتم نبود و دعوت نشده بودم. برای اربعین سال گذشته همه کارها رو کرده بودم اما گذرنامه ام با یک روز تاخیر امد و نشد که برم... اما خدا را صد هزار مرتبه شکر که توفیق شد امسال به زیارت این عزیزان رفتم. دعا کنید که انشاالله قبول کرده باشند.


تو برنامه ام بود ( هنوزم هست) که اربعین امسال بروم. اما حدود یک ماه پیش بود که مادر بزرگ و پدر بزرگم (مادری) به خانه ما امده بودند.آنجا بود که گفتند که میخواهند اول محرم با کاروان دایی حسینم (دایی من چند سالی است کاروان زیارتی عتبات دارد) بروند کربلا. ایمان تو میای کمک ما باشی؟ من هم از خدا خواسته بله را دادم!

و این شد که همراه پدر بزرگ و مادر بزرگ و خانواده داییم راهی عتبات شدیم. انشاالله خدا و ائمه اطهار کمک هایی که به پدرو مادر بزرگم هم کردم را نیز از من قبول کنند... بنده خدا ها که خیلی دعام کردند!


در مورد این سفر که سفر اول من به عراق بود نکات گفتنی دیگری هم هست که انشاالله به زودی خواهم نوشت. راستی حسرت زیارت آقا امام موسی کاظم(ع) آقا امام جواد(ع) آقا امام هادی(ع) و آقا امام حسن عسکری(ع) هم شدیدا بر دلم ماند.انشاالله به زودی قسمت همه محبان اهل بیت بشود.

تصاویر در ادامه مطلب.

۴ نظر
ایمان ایرانی

سفر به سرزمین عشاق

بسم الله الرحمن الرحیم


راستش را بخواید باور نمیشه... نمیدانم در چند سال گذشته چند بار قصد و نیت سفر کردم اما نشد. سفر به سرزمین عشاق. همان سرزمینی که مولا علی (ع) فرمودند: هذا مصارع العشاق. سرزمین کربلا.

انشاالله تا چند ساعت دیگه راهی سفر عتبات خواهم بود. از 2 آبان تا 9 ام. هنوز باورم نمیشود که انشاالله راهی کربلا و نجف هستم.البته مطمئن بودم روزی پایم به انجا خواهد رسید... نایب الزیاره خواهم بود. یا علی مدد 


راستی قربان آقاجانم برم. وقتی دیشب پیامک خداحافظی را برای دوستان و آشنایانم ارسال میکردم انبوهی از پیام های التماس دعا و حرف های زیبا برایم ارسال شد. قربان آقا جانم برم که خیلی ها زنگ زدند و در مورد حاجات خود طلب دعا کردند... همه را یادداشت میکنم و آنجا به یاد تک تک دوستان خواهم بود انشاالله. خدایا به فدای مولا حسین که همه عزت و آبروی ماست.


قال على علیه السلام: هذا... مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من کان بعدهم.حضرت على علیه السلام روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمى‏رسند.

۰ نظر
ایمان ایرانی

برهنه شدن در عزاداری ها

بسم الله الرحمن الرحیم


هیچوقت یاد ندارم که در مراسم سینه زنی ای پیراهن خود را در آورده باشم. اصلا این کار را نمی پسندیدم. به نظرم مجلس امام حسین شان و منزلتی و دارد که این کار در آن اصلا درست نیست. توی اردوی اخیر جهادی داشتم با یکی از بچه ها بحث میکردم. سر همین موضوع. گفتم چرا برهنه میشوند گفت چون بهتر سینه بزنن. گفتم اینجوری شان مجلس زیر سوال میره. وجهه خوبی نداره. اصلا هم قبول ندارم اینجوری بهتر میشه سینه زد. با پیراهن مشکی وجهه زیبا تری هم دارد تا اینکه برهنه بشوند و ... آخرین بار هم در روز عرفه در هیئت چیذر استاد حاج محمود کریمی بود که این پدیده را در میان جمعی از سینه زن های مخلص امام حسین (ع) دیدم اما با خودم گفتم کاش این کار را نمیکردند.


امروز در خبرگزاری فارس از قول سایت حضرت آقا دیدم که حاج آقای فلاح زاده فرموده اند: حضرت آقا با برهنه شدن در عزاداری ها مخالفند.

منبع

۲ نظر
ایمان ایرانی