قل انما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادا

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

دموکراسی به شرط چاقو!

از اتهام تقلب در انتخابات88 تا تمجید از سلامت انتخابات92/ دولت همان دولت؛ شورای نگهبان، همان شورای نگهبان؛ یکی تقلب شد یکی سالم است!!


مردم وفادار و فهیم و متدّین جمهوری اسلامی ایران در روز 24 خرداد ماه به دنیا ثابت کردند که به‌هیچ وجه تحت‌تأثیر تبلیغات سوء داخلی و خارجی قرار نگرفتند و براساس درک و فهم بالا، به تکلیف خود عمل کردند.  اگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای انصاف داشته باشند، باید بپذیرند که ایران دموکرات‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد و هیچ شبهه‌ای نمی‌توانند به آن وارد کنند."  این اولین اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات است.

در حالی که تنها 4 سال از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری می گذرد و همچنان افکار عمومی میزان "شبهه آفرینی" های هاشمی رفسنجانی در سلامت انتخابات 88 و نقش فرزندانش در آشوبهای خیابانی را فراموش نکرده است، وی بدون هیچ توضیحی درباره اینکه به چه علت در آن برهه در برابر رای مردم و رییس جمهور منتخب تمکین نکرد، انتخابات اخیر را دموکرات ترین انتخابات دنیا توصیف کرده است.

البته موضع اخیر آقای هاشمی نه تنها محل خدشه نیست بلکه اعتراف به حقیقتی دیرینه است که در سال 88 توسط وی و همفکرانش زیر سوال قرار گرفت. به عبارت دیگر هاشمی، همسرش، فرزندانش و دیگر حامیان وی باید به این سوال اساسی پاسخ دهند که آیا روند برگزاری یا دولت برگزار کننده انتخابات سال 88 تفاوتی با سال 92 کرده است یا آنها دموکراسی را "به شرط چاقو" قبول دارند و زمانی که کاندیدای مورد نظرشان توسط ملت انتخاب شود،‌ با ذوق زدگی هر چه تمام آن را "دموکرات ترین انتخابات دنیا" می دانند و اگر فردی غیر از آن کسی که مورد نظر آنها باشد توسط مردم انتخاب شود، در آن انتخابات تقلب شده و باید با حضور در کف خیابان ها به آشوب و کودتا علیه اراده ملت دست زد؟

از طرف دیگر باید توجه داشت که همان شورای نگهبان و وزرات کشوری که 4 سال قبل در معرض اتهام تقلب 11 میلیونی قرار داشت، امروز حتی حاضر نیست یک درصد آرای حسن روحانی ( تقریبا 370 هزار رای) را جا به جا کند تا بواسطه آن، انتخابات را به دور دوم بکشاند و در نهایت با استفاده از این ظرفیت، فرصتی برای ناکامی او در انتخابات فراهم سازد؛ نکته ای که تامل در آن، اوج میزان سلامت برگزاری انتخابات در ساز و کار جمهوری اسلامی را به خوبی به رخ جهانیان و تمامی کشورهای مدعی دموکراسی و انتخابات آزاد می کشاند.

گفتنی است با آشکار شدن بیش از پیش ماهیت واقعی مدعیان دروغ تقلب در انتخابات، به نظر می رسد باید نسبت به محاکمه سران فتنه 88 بصورت جدی مبادرت شود. چرا که این روزها خیانت بزرگ آنها به مردم و نظام در سال 88 حتی بر دشمنان و رسانه های بیگانه نیز آشکار شده و دقیقا از همان ساز و کار انتخاباتی که 4 سال قبل آنها مدعی تقلب 11 میلیونی در انتخابات شدند، حامیان آنها امروز توانسته اند بار دیگر در یک ساز و کار دموکراتیک و قانونمدارانه، قدرت را به دست گیرند.




امروز که نتیجه به نفع ما نبود، نه خانه ای نه اتوبوسی  نه اموال بیت المال آتش گرفت و نه آشوبی نه فحش و تهمتی  به پا شد.

فقط دلمان مالامال از غم... شرمنده ات شدیم مصطفی احمدی روشن ....شرمنده ات شدیم همت ، متوسلیان ، باقری و ... زیرا که ما خوب کار نکردیم و عده ای از مردم عزیز ایرانمان را گرگ ها فریب دادند. شرمنده ات شدیم شهید گمنام. ما خوب بصیرت دهی نکردیم  وما خوب مقابله فرهنگی نکردیم. ما به جای جهاد فرهنگی و سیاسی پی پول در آوردن خود بودیم... شرمنده ات شدیم مادر مصطفی...  50 درصد مردم  قدر خون فرزند دانشمند تو را نفهمیدن و "وعده و توهم" رونق شکم، فریبشان داد. دلمان غمناک است چون باید به آقای مان بگوییم عصر ،عصر تو نیست نیا... بعضی ها شکم را به مقاومت ترجیه دادند و نفهمیدن آبادانی در اثر مقاومت و مدیریت انقلابی ایجاد می شود نه چیز دیگری. آقا جان ببخش که خوب تبلیغ فرهنگ دینی را نکردیم... آقا جان دعا کنید بفهمند انها که نفهمی کردن...


دلمان غمناک است اما لبخند میزنیم زیرا که ما مامور به وظیفه بودیم نه مامور به نتیجه. خدایا شکرت. ما بر عهد عاشورایی خود با امام امت پایداریم.

زیر سایه امام خامنه ای عزیز بذار طعم دموکراسی را بچشند آنها که سال 88 ... ما پاسدار جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور جدیدمان هستیم حتی اگر با کمترین نصاب در تاریخ انقلاب (51 درصد) و از گروه مقابل ما به این مقام رسیده باشد.


شهید محمد جهان آرا:
بچه ها اگر شهر سقوط کرد ، آن را دوباره فتح می کنیم مواظب ایمان تان باشید که سقوط نکند.
۰ نظر
ایمان ایرانی

چرا جلیلی؟/ هشت دلیل برای رای دادن به سعید جلیلی

امیرحسین ثابتی: 1. حضور 6 ساله دکتر سعید جلیلی در راس شورای عالی امنیت ملی کشور نه تنها از وی یک دیپلمات با تجربه ساخته است، بلکه بواسطه حیطه وظایف وی و لزوم اشراف بر امنیت ملی کشور، او را به مدیری توانا و آگاه نسبت به شناخت نقاط قوت و ضعف و مدیریت کلان کشور  تبدیل کرده است.

جلیلی فارغ از تجربه ی حضورش در وزارت امور خارجه، بیشتر بواسطه مذاکرات مهم هسته ای سالهای گذشته با سران اتحادیه اروپا، اشراف کم نظیری بر سیاست خارجی و شناخت غرب دارد. وی در عمل علوم سیاسی را تا مقطع دکترا آموخته و "غرب نظری" را در دوران تحصیلش از عمق جان درک کرده است؛ از طرف دیگر به سبب تجربه مذاکرات پی در پی با غربی ها در سالهای گذشته، "غرب عینی" را هم کامل و بدون چون و چرا می شناسند؛ از این رو همواره به جای "تنش زدایی" و دیگر رویکردهای "منفعلانه" در برابر غرب، از "تهدید زدایی" و سیاست خارجی "پیشرونده" نسبت به اروپا و امریکا سخن می گوید؛ به دنبال سیاست خارجی فعال و پویا در برابر همسایگان و دیگر کشورهای جهان است و به خوبی معنا و ضرورت مقاومت و پایداری در برهه کنونی در برابر دشمنان ملت را درک می کند.

۰ نظر
ایمان ایرانی

نخواهیم گذاشت به اسم تنش زدایی ما را از پشت خیمه های دشمن بازگردانند

جلیلی در جمع پر شور مردم اراک در مسجدالزهرا:

به گفته رهبر معظم انقلاب ما در موقعیت بدر و خیبریم/ ما نخواهیم گذاشت ما را به اسم تنش زدایی از پشت خیمه های دشمن عقب بکشند/ دولتی موفق خواهد بود که دقیقا پشت سر رهبری حرکت کند



هرجا که نگاه قرآنی در جامعه ای حاکم شود برکات خدا به آن جامعه نازل خواهد شد. این نعمت قرآن را مادر 34 سال گذشته تجربه کرده ایم و دیدیم که هرموقعه این تجربه را عملی کردیم پیروزی نصیب ما شده است. جوانانی از شهر شما برخواستند و به جبهه رفتند تا توانستند رجمت الهی را نصیب مردم شهر خود کنند این نعمت تنها برای جبهه ها نیست بلکه در سیاست و اقتصاد هم این سنت جاری است کسانی که مسئول هستند فقط وظیفه فردی ندارند بلکه وظیفه سیاسی و اجتماعی دارند.

امروز دشمنان با تمام ابزارهای خود تاب مقابله با ما را ندارند. امروز به گفته رهبر معظم انقلاب ما در موقعیت بدر و خیبریم. و ما نخواهیم گذاشت ما را به اسم تنش زدایی از پشت خیمه های دشمن عقب بکشند. اگر قرار باشد با شعار تنش زدایی و هر حرفی که دشمن می زند عقب بنشینیم که دیگر چیزی از این کشور باقی نمی ماند. امروز دفاع از مسأله هسته ای تنها دفاع از یک مسأله نیست، بلکه دفاع از تمام منافع کشور اسلامی ما است.

 
وی در ادامه گفت: هرگاه در خط ولایت و پیروی از امام (ره) درست حرکت کردیم موفقیت های فراوانی برای ما رقم خورده است و هرگاه زاویه و انحراف پیدا کرده ایم باعث عقب گرد و ضرر فراوان برای ما وبده است.
 
وی شرط موفقیت یک دولت را اینگونه بیان کرد: دولتی موفق خواهد بود که دقیقا پشت سر رهبری حرکت کند. این یک شعار نیست بلکه یک باور و اعتقاد است. آن تفکری که رزمندگان در جنگ تحمیلی به وسیله آن پیروز شدند، امروز باید به ادارت و وزارتخانه ها بیاید و این ارگان ها با آن تفکرها اداره شوند.
۰ نظر
ایمان ایرانی