بسم الله الرحمن الرحیم

بی مقدمه: اقای جوانفکر مدیر مسئول روزنامه ایران(که از مدافعان مشایی است ) در دادگاه مطبوعات به علت چاپ  مصاحبه ای در ویژه نامه خاتون که به چادر مقدس مشکی توهین شده بود، محکوم به یک سال حبس و سه سال محرومیت ازفعالیت مطبوعاتی شدند.صدور این حکم سنگین برای بنده تعجب اور بود! من قاضی نیستم اما میتوان یک مقایسه عقلی انجام داد. مبنای این مقایسه هم این است که منطقا هرچه قدر جرمی سنگین تر باشد وضررش بیشتر حکم ان جرم هم باید بیشترباشد.(کسی تو این حرف که شکی نداره؟!)

حالا دلیل تعجبم را روشن کنم: اصولا اگر چادرمشکی یکی از ارزشهای دینی است وتوهین به ان توهین به یکی از ارزش های دینی است ایا توهین به نظام اسلامی توهین به سرتاپای ارزشهای اسلامی نیست؟! ایا توهین به ولایت ،توهین به امام حسین (ع) و اتش زدن خیمه عزاداری ان حضرت توهین به ارزشهای اسلامی نیست؟؟ اگر هست -که قطعا هست- پس چرا حکم کسانی که این رفتارها را در فتنه88 انجام دادن بعضا کمتر از حکم آقای جوانفکر است؟در حالی که به قیاس، حکم ان افراد بسیار بسیار سنگین تر باید باشد.اینکه چادرمشکی چیزبدی هست(که بنده شدیدا همین جا مصاحبه اقای ... و زدن تلویحی این حرف ایشان را در ویژه نامه خاتون را محکوم میکنم)چقدرتوهینه اینکه کسانی به کل ساختار اجرایی دین توهین کنند چقدرتوهینه؟ ایا نباید به همان میزان که جرم سنگین تر است حکم هم سنگین تر باشد؟

در حالی که ما داریم حکم اقایان فتنه گر وضدانقلاب  خیلی خیلی سبکتر از اقداماتی است انجام داده اند. مثلا اقای حسین مرعشی هم به جرم توهین به مسئولین نظام دقیقا به یک سال حبس محکوم شده است.ایا توهین به مسئولین نظام با توهین به چادرمشکی برابر است؟! (البته بگذریم که ایشون وامثال ایشان در همین مدت حبس هم یا در مرخصی هستند یا از درون همان زندان باز بیانیه میدهند و فتنه گری میکنند. از جمله اقای تاج زاده و...)

ببینید شاید در خیال بعضی ها این گونه مطرح باشد که چون اقای جوانفکر مدافع یک خط فکری انحرافی است پس حق داریم در مورد ایشان هر کاری انجام بدهیم. اولا اگر این هم باشد خب اقای جوانفکر تازه میشوند  مانند دوم خردادی ها که انها هم خط فکری انحرافی ضد دین وضدمردم دارند!پس چرا در برابر جریان نفاق 88 حکمها(حداقل نسبت به حکم اقای جوانفکر)  سبک است اما برای یک فرد منحرف دیگر...

ثانیا واضحه که ما حق نداریم اگر کسی خط انحرافی ای داشت و حتی دشمن خط ما بود با او خارج از دایره تقوا وقانون عمل کنیم یا حرفی بزنیم. این سخن حضرت امام در نمازجمعه چندمیلیونی 14خرداد89 در جوار حرم مطهر امام راحل (ره) است که فرمودند:"قرآن به ما دستور میدهد و میگوید: مخالفت شما با یک قومى، موجب نشود که عدالت را فرو بگذارید و فراموش کنید. «اعدلوا»؛ حتّى در مورد مخالف هم عدالت به خرج دهید. «هو اقرب للتّقوى»؛ این عدالت، نزدیکتر به تقواست. مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان مخالف خودش را زیر پا له کند؛ نه، عدالت ورزیدن با تقوا موافق است. همه هوشیار باشیم، همه بیدار باشیم. این بُعد هم نباید ابعاد دیگر را در سایه قرار بدهد."

یک اتفاق دیگر هم که افتاد که باز هم جای تعجب داشت .بازداشت اقای جوانفکر بود.به چه جرمی؟! به جرم اینکه اقای جوانفکر مثل ما فکر نمیکنند؟(تاکید میکنم که بنده هم شخصا هرگز اقای جوانفکر را قبول ندارم)  دادستان تهران در این مورد توضیح داده اند که: در پی مصاحبه روز شنبه علی اکبر جوانفکر با یکی از روزنامه های کشور و طرح مسایل خلاف واقع و تنش آفرین، اطلاع حاصل شد که مشارالیه قصد دارد روز دوشنبه هم با برگزاری نشستی مطبوعاتی این اظهارات را تکرار کند.
وی با بیان این که دادستانی تهران روز یکشنبه شب - یک روز قبل از حادثه- از مجاری مسئول و رسمی کشور به نامبرده در خصوص بیان اظهارات اختلاف برانگیز با هدف تشویش اذهان عمومی هشدار داده است اما ظاهرا این هشدار جدی گرفته نشد، اظهار کرد: در اجرای قانون دو تن از نمایندگان دادستان به محل مصاحبه مطبوعاتی وی اعزام شدند و پس از استماع اظهارات آقای جوانفکر و انعکاس به دادستانی تهران، مقرر شد نامبرده به دادسرا معرفی شود.

هرکجای صحبتهای اقای جوانفکر در نشست خبری  را که خواندم(از روی روزنامه ایران) کوچکترین حرفی که حتی بوی تشویش اذهان عمومی بدهد هم ندیدم...

و البته! باز نکته جالب قضیه میدونید کجاست؟! اینکه ... ایا نامه بدون سلام اقای "ه" و صحبت در مورد اتشفشانهایی که دود ان در فضا دیده میشود تشویش اذهان عمومی نبود؟!! ایا سخنان همسر  ایشان صبح 22 خرداد88 تشویش اذهان نبود؟! ایا سخنان اخیر این شخص در مورد اعتماد از دست رفته یا تقلب در انتخابات مجلس تشویش اذهان نیست؟! ایا سخنان خنده دار خاتمی چند وقت پیش تشویش نبود؟؟! و شاید نمونه های فراوان دیگر.

از طرفی این سرعت عمل قوه قضاییه در بازداست مدیرمسئول روزنامه ایران هم باعث تعجب شد! مثلا خانم ف.ه چندوقته پرونده داشتن اما بازداشت نشدن واصا دادگاهشون برگزار نشد؟ یا همین خانم وقتی هم زمان دادگاهشون اعلام شد الان چند وقته از زمان ان گذشته اما؟!!...


بعد از تحریر:

1-باز هم تاکید میکنم بنده قاضی نیستم و در این متن نظر قطعی ای ندادم.بلکه شبهات وسوالاتی رو مطرح کردم که ممکنه درست باشن وممکنه غلط .به نظر بنده درست هستند، اما اگر کسی از خوانندگان میگه غلط هستند ودلایلی داره خوشحال میشم در نظرات بیان کنند.

2-لطفا کج فهمی نشود من در این مقاله هزگز از حلقه انحرافی نفوذ کرده در دولت دفاعی نکرده ام( که دل امثال بنده از دست این جماعت خون است).اگر کسی چنین برداشتی کرده برگردد ومتن را دوباره بخواند تا حرف من رو خوب بفهمد. باتشکر!