بسم الله الرحمن الرحیم

اگر خدا توفیق دهد چندتا مطلب انتخاباتی در این هفته در این وبلاگ خواهم نوشت.

الحمد الله در این دوره از انتخابات با پدیده ی انتخاباب مردم از بین  خوب وخوب تر مواجهیم.در دور اول اکثریت دوستان جوانی که دیدم به جبهه پایداری رای دادند...

برای رای ندادن به بعضی ها دلایل زیادی دارم که بگم! واین دلایل را شاید در طول چند سال بهشون رسیده ام در مورد اشخاص خاصی .اما نه شما وقت خواندن همه آنها را دارید ،نه من توان نوشتنشان را. به همین دلیل به نظرم رسید تنها یک دلیل -که ان یک دلیل دلیل کافی  ای باشد ونشان دهند دلایل مشابه- برای رای ندادن به بعضی از کاندید ها را مطرح کنم.

به این افراد رای ندهیم:1- محمدرضا باهنر 2-احمد توکلی 3-حجت الاسلام کازرونی 4-حبیبی و بادامچیان 5-حسین مظفر 6-خانم لاله افتخاری 7- علیرضا زاکانی 8- پرویز سروری و...

دلایل زیاد است، اما همین یک دلیلی که بیان میکنم کافی است!(البته شرمنده  آقای توکلی را استثنا کنید)


1-محمدرضا باهنر
-فردا مناظره حجت الاسلام روانبخش با باهنر در دانشگاه تهران است-بذارید فردا مناظره برگزار شود ،نکته هایی داریم در مورد  آقای باهنر!

2-آقای دکتر احمد توکلی از جمله افرادی است که سالهاست نون مشهور بودن خود را میخورد! و شخصا دیده ام افرادی را که بدون در نظر گرفتن مواضع واقدامات ایشان در سالهای اخیر در مجلس،صرفا از روی همان اعتمادی که به رقیب اصولگرای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری دازرند به ایشان رای میدهدند.امیدوارم ما اینگونه نباشیم زیرا که فردا روزی بخاطر تک تک رای هایمان باید جوابگو باشیم.

به نظر من-این نظر را از پیگیری های سیاسی هر روزه ام در سالهای اخیر بدست آورده ام- ایشان متاسفانه به اسم حق گویی واعتدال بارها از مواضع انقلابی لازم تنازل کرده وژست روشنفکری گرفته است.
احمد توکلی در اوج فتنه 88 به توقیف روزنامه اعتماد ملی اعتراض کرده است!!دوستان اگر مواضع،فتنه گری ها وشیطنت های ضدانقلابی اعتماد ملی را در زمان فتنه(تابستان 88) به یاد ندارند بنده چند نسخه از این روزنامه را هنوز دارم!اعتراض به توقیف کاملا قانونی این روزنامه چه معنایی داشت؟! آیا آقای توکلی میخواست در میان ضدانقلاب هم اعتباری برای خود کسب کند و نشان دهد که حق طلب است؟!

مثال دیگر اعتراض همین چند وقت پیش ایشان به انحلال خانه سینما وغیر قانونی خواندن این حرکت است!!  وخدا میداند این مواضع چقدر مورد اسقبال رسانه ای ضدانقلاب قرار گرفت.
در قانونی بودن ودرست بودن توقیف اعتماد ملی وانحلال خانه سینما شکی نیست اما من میگم حتی اگر این حرکات کاملا درست هم نبود در اوج فتنه اعتراض به توقیف اعتماد ملی بازی در زمین دشمن وپرکردن پازل آن است، بی شک. چیزی که البته از افرادی که بصیرت نداشته باشند فهم آن انتظاری نمی رود.

امام خامنه ای میفرمایند:
گاهى اوقات، دشمن کار را به گونه‌اى ترتیب مى‌دهد که حرف حقى، از زبان یک نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا مى‌خواهد این حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون مى‌خواهد پازل خودش را کامل کند. این پازل از صد یا دویست قطعه تشکیل شده؛ یک قطعه‌اش هم همین حرف حقى است که آن شخص باید بزند تا این پازل را کامل کند! اینجا این حرف حق را نباید زد. پازل دشمن را کامل نباید کرد. در این حد هوشیارى لازم است! بله، وارد سیاست بشوید و فکرِ سیاسى کنید؛ اما بسیار هوشیار. دشمن نباید بتواند از هیچ حرکت و اظهار و موضعگیرى شما استفاده کند. این، اصل اول و یک ""خط قرمز"" است.
31/2/86

زاویه دیگر مشکل آقای توکلی وامثال ایشان،عناد ولجبازی است که بعضا با دولت دارند. و این مسئله برخلاف خواست وتوصیه های مکرر رهبری باعث ایجاد تنش میان دولت ومجلس شده است.مثال.
توکلی در برگه تبلیغاتی ای که توسط جبهه متحد منتشر شده است میگوید: " آمارهای دولت ساختگی است!دولت با آمارهای خود ساخته همه چیز را بر وفق مرادش نشان میدهد."
حالا این عبارات را مقایسه کنید با سخنان حضرت آقا در آخرین دیداری که با هیئت دولت داشتند:
" این جلسه، جلسه‌ى خوبى بود؛ گزارشهاى شما هم گزارشهاى خوبى بود؛ مستند و منطقى و متکى به آمار... درخواست ما این است که این جلسه با تفاصیلش منتشر شود؛ یعنى دانه دانه این گزارشهائى که دوستان، وزراى محترم یا معاونین محترم رئیس جمهور دادند، منعکس شود تا مردم اینها را بشنوند"
حضرت آقا تاکید دارند که گزارش ها وآمارهای دولت گزارش های خوبی است که باید به گوش مردم هم برسد آن وقت آقای توکلی آمارها وگزارشات دولت را سختگی میدانند. قضاوت با خودتان.

یک نکته دیگر هم اشاره کنم. و آن برداشت و تصور های غلطی است که آقای توکلی در مورد جامعه دارند.شخصیت سیاسی که بعد از چند دهه حضور در عرصه سیاست هنوز...
توکلی قبل از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها مدعی بود بعد از ساعتها تفکر وکار کارشناسی در مرکز پژوهشهای مجلس به این نتیجه رسیده اند که فردای اجرای هدفمندی یارانه ها تورم 70 درصدی خواهیم داشت!! آیا تفکرات ایشان وهمکارانشان در زمینه ای که مدعی تخصص در آن هستند-اقتصاد- درست از آب در آمد؟!
 یک پیش بینی افسانه ای دیگر هم این بود که توکلی قبل از 12 اسفند مدعی شده بود تنها سه نفر از لیست پایداری در 30 نفر تهران رای خواهند آورد!

3-حجت الاسلام کازرونی گفته اند :نظر جامعتین در مورد انتخابات برای مومنین "حجت شرعی" است!یعنی ای آقایان وخانم ها ی مومن چون جامعه مدرسین قم وروحانیت مبارز تهران از لیست جبهه متحد در تهران حمایت کرده اند ما  شرعا حجت داریم که به این لیست رای بدهیم!!فکر ونظر خودتان هم از اهمیتی برخوردار نیست! این عبارت را مقایسه کنید با سخنان امام خامنه ای در مورد انتخبات مجاس نهم: مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را میشناسند، طبق تشخیص خودشان حتماً عمل کنند؛ اگر نمیشناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینشهاى انتخاباتى استفاده کنند.

باید به آقای کازرونی گفت اولا در این کشور تنها نظر امام امت حجت شرعی است. که حضرت آقا  هم بارها فرموده اند اصلا لازم نیست مردم رای من را بدانند وبخواهند طبق آن عمل کنند ومردم باید طبق معیارها انتخاب کنند . و اینکه اگر آقای کازرونی در لیست متحد فرار نمی گرفت واقعا باز هم همچین حرفی میزدند؟!

جامعه روحانیت و جامعه مدرسین البته هر دو محترم و گرانقدر هستند. کسی نمی‏تواند نقش‏آفرینی‏های جامعه مدرسین در ماجراهایی چون آغاجری و صانعی را فراموش کند. البته در عین حال باید بپذیریم اینکه این دو نهاد برای کشور لیست بدهند و برخی سیاستمداران به گونه‏ای عمل کنند که انگار همه ملزم به پذیرش نظر این دو نهاد هستند و الا منحرفند، نه تنها خلاف نظر امام راحل بوده و هست بلکه از نظر امام این رویکرد یک "توطئه علیه انقلاب" است. حرف امام هم صریح و روشن است.

حضرت  امام(ره) می‏فرمایند:<...در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است. و انتخابات براى تأثیر سرنوشت شما ملت است. از قرارى که من شنیده‏ام در دانشگاه بعض از اشخاص رفته‏اند گفته‏اند که دخالت در انتخابات، دخالت در سیاست است و این حق مجتهدین است. تا حالا مى‏گفتند که مجتهدین در سیاست نباید دخالت بکنند، این منافى با حق مجتهدین است، آنجا شکست خورده‏اند حالا عکسش را دارند مى‏گویند. این هم روى همین زمینه است، اینکه مى‏گویند انتخابات از امور سیاسى است و امور سیاسى هم حق مجتهدین است هر دویش غلط است. انتخابات سرنوشت یک ملت را دارد تعیین مى‏کند. انتخابات بر فرض اینکه سیاسى باشد و هست هم، این دارد سرنوشت همه ملت را تعیین مى‏کند، یعنى آحاد ملت سرنوشت زندگیشان در دنیا و آخرت منوط به این انتخابات است. این طور نیست که انتخابات را باید چند تا مجتهد عمل کنند. این معنى دارد که مثلًا یک دویست تا مجتهد در قم داشتیم و یک صد تا مجتهد در جاهاى دیگر داشتیم، اینها همه بیایند انتخاب کنند، دیگر مردم بروند کنار؟! این یک توطئه‏اى است که مى‏خواهند همان طورى که در صدها سال توطئه‏شان این بود که باید روحانیون و مذهب از سیاست جدا باشد و استفاده‏هاى زیاد کردند و ما ضررهاى زیاد از این بردیم، الآن هم گرفتار ضررهاى او هستیم. حالا دیدند آن شکست خورد، یک نقشه دیگر کشیدند، و آن این است که انتخابات حق مجتهدین است، انتخابات یا دخالت در سیاست حق مجتهدین است. >

4-آقای حبیبی هم در هفته نامه حزب موتلفه  در مصاحبه ای این حرف آقای کازرونی را تکرار کرده اند. متاسفانه

5-آیا کسی از عملکرد سازمان صدا وسیما وشورای نظارت بر آن که رئیسش آقای حسین مظفر است، راضی است که بخواهد به آقای مظفر رای بدهد؟!

6-خانم افتخاری در مصاحبه ای که چند روز پیش با خبرنامه دانشجویان ایران داشتند. گفته اند از ریاست علی لاریجانی بر مجلس راضی هستند وبه نظرشان ریاست لاریجانی بر مجلس خوب بوده است!! فکر میکنم دوستان با کسی که ریاست لاریجانی را در مجلس "خوب" میداند هم نظر نباشند. این تفکر خانم افتخاری نشان دهنده خیلی نظرات غیر خوب دیگر ایشان هم میتواند باشد. از جمله اینکه در همان مصاحبه از طرح حقوق مادام العمر مسئولان  که در مجلس مطرح شده بود هم دفاع میکنند!

7-
آقای زاکانی از جمله افرادی بودند که قبل از شروع شدن مباحث انتخاباتی از پاییز سال90 شخصا نظر داشتم که بهشان رای بدهم. اما متاسفانه  اگر یک دلیل بخواهم ذکر کنم که نباید به ایشان رای داد این است که شخص ایشان وسایت شان (جهان نیوز) در زمان انتخابات به شدت بر ضد جبهه پایداری بی اخلاقی کردند. چه دروغ ها که نسبت نداند ..چه تحریف ها که نکردند ...چه تهمت ها که به خط فکری مورد حمایت شدید علامه مصباح نکردند...
دلیلم برای رای ندادن به آقای زاکانی بی اخلاقی های شدید ایشان در زمان انتخابات است.به هر حال باید کاری کنیم خواص بفهمند توهین وتخریب (برخلاف تاکید های شدید امام امت که رقابت سالم کنید)مردم را از ایشان زده میکند.

8- این بداخلاقی هایی که در مورد آقای زاکانی گفتم متاسفانه در کلام دیگر افراد جبهه متحد هم نمایان است. پرویز سروری با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات رقابت بین "لیست کارآمد" و "لیست سیاسی" است گفت:< فهرست جبهه متحد اصولگرایان نشان می دهد که فهرست این جبهه متشکل از افرادی کارآمد، ولایت مدار، متخصص، انقلابی و تحول خواه هستند!
خوشبختانه لیست جبهه متحد اصولگرایان "لیست تخصصی" و "متناسب با مطالبات مردم" است.
ارزش صندلی سبز مجلس آنقدر نیست که" برخی" با دروغ، تهمت، تخریب و بولتن سازی می خواهند به این جایگاه دست پیدا کنند!! >
خدا دانا تر است بداخلاقی های انتخاباتی توسط چه گروهی انجام میشود. هنوز جوهر نامه هتاکانه بر ضد علامه مصباح که باعث اعتراض شدید آیت الله مهدوی کنی  هم شد خشک نشده است.

مطالب مرتبط:
*نامه سرگشاده بیش از470دانشجوی دانشگاه تهران به علامه مصباح: تخریب های ناجوانمردانه نشان داد بیش از همیشه در مسیر حق پایدار مانده‌اید.اینجا
*آیت الله رجبی گفت: ما وظیفه داریم افراد خالص‌تر را به عنوان یاران رهبری به مجلس بفرستیم تا خدایی ناکرده روزی نرسد که رهبری بخواهند طرحی را اجرا کنند اما یاران مخلص نداشته باشند.اینجا


*چند سؤال ساده از کسانی که پیروزی گفتمانی جبهه پایداری عصبانی‌شان کرده است.اینجا

*عضو جبهه متحد: تخریب باهنر تخریب انقلاب است!اینجا
*عکس/همایش بزرگ جبهه متحد در ورزشگاه 12 هزار نفری‬.اینجا