بسمع تعالی


بارها گفته ام یکی از بزرگترین مشکلات فرهنگی ما سازمان صدا و سیمای آقای ضرغامی است. در آخرین نمونه خیلی شاکی شدم که تلویزیون نه تنها قدم درست و حسابی ای برای فرهنگ عفاف و حجاب برنمیدارد بلکه حتی حاضر نشد راهپیمایی خود جوش و بزرگ مردم انقلابی تهران بعد از نمازجمعه این هفته را پوشش خبری بدهد! حداقل اگر اقدامی برنمیدارید اقدامات خودش جوش مردم را پوشش بدید...

خبر ساعت 21 روز جمعه را تا آخر گوش دادم از لاله های واِژگون استان فارس گزارش پخش کرد اما حاضر نشد به راهپیمایی مردم تهران در اعتراض به وضعیت عفاف و حجاب و حمایت از امر به معروف کوچکترین اشاره ای کند.


هیچ امیدی به نهادهای فرهنگی کشور نیست. خود مان باید قیام کنیم. اصلا بر همین اساس بود که امسال حضرت آقا در سخنرانی اول سال فرهنگ و اقتصاد به جای نهادهای فرهنگی عریض و طویل کشور جوانان انقلابی را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند :


" اما آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است. من میخواهم بگویم آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی میکنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است."

در مورد وضعیت عفاف و حجاب خیلی احساس نگرانی میکنم. بی حجاب شدیدا در حال گسترش است. هیچ چاره ای نداریم جز اقدامات خودجوش فرهنگی.

گزارش تصویری راهپیمایی روز جمعه. در خبرگزاری فارس و مهر.