بسمه تعالی


موضع گیری بنده در رابطه با اظهارات جناب آقای حقوقدان! 11 خرداد 93.


جانشین دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های پیام نور استان تهران:

رئیس جمهور بخاطر سخنان توهین آمیر روز گذشته خود از علما و مردم عذرخواهی کند

ایمان ایرانی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لواسانات در مصاحبه با خبرنگار <خبرگزاری دانشجو> از لواسانات پیرامون صحبت های دیروز رییس جمهور موضع گیری کرد.

وی گفت: روز گذشته جناب آقای روحانی در سخنرانی ای که در  جمع اعضای سازمان محیط زیست انجام دادند عباراتی را مطرح کردند که حقیقتا جای نگرانی دارد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به صحبت های دیروز رییس جمهور مبنی بر اینکه "عده ای متوهم و بی کار برای دین و آخرت مردم غصه میخوردند در حالی که نه میدانند دین چیست نه آخرت را میشناسند." گفت:

من به عنوان یک فعال دانشجویی از آقای رئیس جمهور سوال میپرسم منظور ایشان دقیقا چه افرادی هستند؟ آقای رئیس جمهور! همه مردم میدانند که در چند وقت اخیر به برکت اقدامات دولت مردان شما و بخصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عده کثیری از مردم متدین و انقلابی و همچنین عده کثیری از علما و روحانیون و ائمه جماعت و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اخیرا هم ائمه جمعه در خطبه های نمازجمعه نسبت به وضعیت فرهنگی و وضعیت دینی جامعه  ابراز نگرانی کرده اند و توصیه ها و تذکراتی خطاب به شما و همکارانتان داشته اند. اخیرا هم ما تجمع بزرگ روحانیون حوزه عملیه را در مدرسه فیضیه در همین زمینه داشتیم. آیا شما بجای ارج نهادن به توصیه علما و تشکر از آنها و عمل یه تذکرات و توصیه های دلسوزانه افرادی که دغدغه دین مردم را دارند و نگران هستند آنها را متوهم و بی کار میخوانید؟!

وی ادامه داد: متاسفانه آقای رئیس جمهور پیش از این هم منتقدان توافق ضعیف ژنو را افرادی بی سواد و پول بگیر خطاب کرده بودند. این نوع ادبیات قطعا شایسته آقای رئیس جمهور نیست. این ادبیات ادبیات سرهنگ های آمریکایی است نه یک حقوقدان ایرانی. از آقای رئیس جمهور انتظار داریم سخنان خود را اصلاح کنند و هرچه سریع تر از علمایی که نگران دین و فرهنگ جامعه هستند و از مردم دغدغه مند و غیرتمند کشورمان عذر خواهی کنند. انشاالله که قطعا منظور ایشان علما و بزرگان ما نبوده است.

وی با اشاره به بخشی دیگر از صحبت های آقای روحانی مبنی بر"دولت دینی خوب است اما دین را نباید دست دولت داد" گفت:

 از ایشان درخواست داریم که منظور خود را در این زمینه شفاف تر بیان کنند. آیا طبق نظر ایشان دولت وظیفه ای در قبال دین مردم ندارد؟ که اگر اینگونه باشد این حرف ایشان در تعارض آشکار با اندیشه های حضرت امام(ره) و قانون اساسی است.

وی در ادامه گفت: آقای روحانی در سوگندنامه ریاست جمهوری خود که در قانون اساسی آمده است قسم خورده اند که جهت ترویج دین و اخلاق قدم بردارند. قطعا اقدامات دینی وظیفه دولت جمهوری اسلامی است و این اقدام فقط از طریق کمک به حوزه های دینی تحقق پیدا نمیکند. بلکه رفتار و گفتار دولت مردان نقش به سزایی در ترویج دین دارد نه اینکه با عبارتی در رد تاثیر مخرب ماهواره ها و شبکه های اجتماعی ضد اسلامی به افراد بی دین در جامعه چراغ سبز نشان داده شود.

وی در پایان صحبت های خود گفت: همچنین نوع برخورد دولت با منتقدان و دغدغه مندان هم نقش به سزایی در ترویج احلاق در جامعه دارد که به نظر میرسد آقای روحانی توجه کافی را در این زمینه ندارند. 


× سخنان صریح علامه مصباح یزدی: کسانی که نگرانی علما و تجمع روحانیون در فیضیه را به توهم متهم می کنند دینشان را از فیضیه گرفته اند یا انگلیس؟ - اینجا