بسمه تعالی


هفته گذشته به مناسبت 24 ام خرداد سالروز حماسه سیاسی ملت در سال 92 جناب حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان نشستی با خبرنگاران داشتند و به سوالات آنها پاسخ دادند. دکتر روحانی 24 خرداد سال گذشته با رای 50/7 درصدی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند. این انتخاب مرهوم شعارها و وعده هایی بود که ایشان در زمان تبلیغات انتخابات به مردم دادند و اکنون بعد از گذشت یکسال از آن روزها طبیعی است که مردم تحقق یا عدم تحقق آن وعده ها را از رئیس جمهور و همکاران ایشان در دولت یازدهم مطالبه کنند.

در نشست خبری رئیس جمهور در هفته گذشته به خیلی از سوال ها پاسخ داده شد اما به نظر میرسد به خیلی از سوال ها هم پاسخی داده نشد...

آقای روحانی در یکسالگی انتخابشان به عنوان رئیس جمهور حداقل به ده سوال کلیدی پاسخ ندانند.

ایشان فرموده اند:‌ " دولت تدبیر و امید در همه زمینه ها خود را پاسخگوی مردم میداند". پس ما هم با مطرح کردن سوالات در انتظار پاسخ ایشان و همکارانشان می نشینیم!

جناب آقای روحانی!

1- شما سال گذشته در سخنانتان تاکید کردید‌: "برنامه ای دارم تا از تمام متخصصان استفاده کنم" " اداره کشور باید علمی باشد. باید حکمرانی شایسته باشد و از نخبگان استفاده شود" "چپ و راست فرقی نمیکند برای مسئولیت باید فرد متدین دلسوز و کسی که قانون اساسی را قبول دارد باید به کار گرفت" و ... سوال اینجانست که به نظر شما تغییر و اخراج سه هزار مدیر سطح عالی کشور در عرض 6 ماه در راستای برنامه شما برای استفاده از متخصصان بود؟‌ اخراج داشمندان هسته ای هم رزم شهید احمدی روشن چطور؟ آیا استفاده از افراد مسئله دار در فتنه 88 در وزارتخانه ها نشان دهنده استفاده از افراد معتقد به قانون اساسی است؟


2-شما سال گذشته بیان میکردید " اگر رئیس جمهور شوم محیط امن و آزادی را فراهم میکنم. همچنین به بداخلاقی های سیاسی پایان میدهم" "دولت تدبیر و امید از تهمت و تخریب پرهیز خواهد کرد" " میخواهم به ملت بزرگ ایران بگویم بنده شیوه تخریب را نمی پسندم و حاضر نیستم رقیبم را تخرب کنم " آیا بی سواد خواندن منتقدان توافق ژنو  و بی کار و متوهم خواندن بزرگانی که دغدغه دین مردم را دارند در همین راستا بوده است؟ آیا تخریب های مکرر شما در مورد عملکرد دولت های نهم و دهم در همین راستا است؟ تخریب علمایی مانند علامه مصباح در روزنامه های طرفدار شما چطور؟


3- شما فرموده بودید" عزت و غرور ملی را باز خواهم گرداند(مگر از بین رفته رفته بود؟)" "ارزش پاسپورت های ایرانی را افزایش خواهم داد" آقای روحانی! آیا راه ندادن نماینده رسمی جمهوری اسلامی به مقر سازمان ملل توسط دولت آمریکا نتیجه افزایش ارزش پاسپورت ایرانی است؟!‌ آیا توهین نماینده هیئت پارلمانی اروپا به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران نتیجه افزایش ارزش پاسپورت ایرانیان بود؟


4-شما شعار دادید "فرهنگ اشرافی گری نباید بر کشور حاکم شود". به نظر شما 7 میلیارد هرینه تغییر دکوراسیون نهاد ریاست جمهوری و جشن اشرافی همسر شما در کاخ سعد آباد در حالی که مردم را به انصراف از دریافت یارانه ها شدیدا تشویق میکردید هیچ ایرادی ندارد و نشانه اشرافی گری نیست؟


5-شما سال گذشته و در زمان انتخابات بیان کردید "به ناتوی فرهنگی و بالاتر از آن اعتقاد دارم". آیا تاکید بر رفع فیلتر شبکه های اجتماعی ضد اسلامی بخاطر اعتقاد به ناتوی فرهنگی است؟ آیا متوهم و بی کار خواندن کسانی که نگران و دغدغه مند دین و فرهنگ مردم هستند در راستای اعتقاد به ناتوی فرهنگی است؟ برای رفع نگرانی گسترده رهبر فرزانه انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه، علما و روحانیون و مردم انقلابی سراسر کشور چه قدمهایی برداشته اید؟ مجوز برگزاری کنسرت به زنان و مجوز به کتاب های ضد دینی در همین راستا بوده است؟ و ... 


6- یکی از مهم ترین شعار های شما در زمان انتخابات این بود که " هم باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ کارخانه ها!" آقای روحانی به برکت توافق هسته ای ضعیف دولت شما 6 ماهی است سه چهارم سانتریفیوژ ها نمیچرخند لطفا پاسخ بدهید که پس چرا چرخ کارخانه ها هم نمیچرخد؟!‌


7- "در مسئله عدالت باید با مقوله رانت و فساد توجه کنیم" آیا رانت 650 میلیون یورویی وزرات صنایع و بانک مرکزی دولت شما به یک تاجر خاص نتیجه توجه به رانت و مبازره با فساد بود؟! آیا فشار به قوه قضائیه و مجلس برای راکد کردن پیگیری پروند فساد گسترده نفتی کرسنت به دلیل توجه به مقوله فساد دانست؟


8-"در عرصه سیاست خارجی سیاست ما سیاست تنش زدایی است. ما با دنیا تعامل خواهیم کرد" آیا 19 بار تهدید نظامی در طول 6 ماه گذشته توسط دولت امریکایی که شما رئیس دولت آن را فردی مودب و باهوش خواندید، آیا افزایش چشم گیر توهین ها و اهانت های مکرر مقامات آمریکایی و سکوت شما در این یکسال را نتیجه موفقیت آمیز بودن سیاست تنش زدایی و تعامل دولت خود و قهرمان دیپلماسی آن(!) -جناب آقای ظریف- میدانید؟! آیا زیر سوال بردن انتخاباتی که خود شما در آن پیروز شدید توسط اتحادیه اروپا نشانه موفقیت آمیز بودن سیاست های تنش زدایی شما بوده است؟ شما وعده دادید با سیاست های خود در عرصه بین الملل "تحریم ها را از بین خواهیم برد" آیا چندین بار تحریم بعد از توافق ضعیف ژنو نتیجه آن سیاست ها نبوده است؟


9-آقای روحانی شما شعار میدادید "برنامه اقتصادی وسیعی طراحی شده که با اجرای آن کشور به سرعت از بحران اقتصادی خارج میشود "و همچنین سخنان مشابه بسیاری در راستای بهبود وضعیت اقتصادی داده اید. اما کدام برنامه؟!‌ پس چرا بعد از یکسال همچنان شاهد افزایش گرانی ها بوده ایم ؟


10- جناب آقای رئیس جمهور شما سال گذشته بیان میکردید: "بنده فردی هستم که هیچ وقت پادگانی فکر نکرده ام و هیچ وقت نیز پادگانی عمل نمیکنم" "دولت تدبیر آزادی را به دانشگاه باز خواهد گرداند" "نیازی نداریم فضای امنیتی در کشور ایجاد کنیم". آیا امنیتی کردن پرونده کرسنت و توافق ژنو ، آیا آوردن دوشکا داخل دانشگاه در زمان حضور شما نتیجه امنیتی نکردن فضای کشور است؟ آٔیا بستن فضای دانشگاها و برخورد با دانشجویان منتقد، عدم اجازه به بسیاری از شخصیت های منتقد شما برای حضور و سخنرانی در دانشگاه ها، عدم اجازه برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و برخورد امنیتی با دانشجویان سازنده مستند من روحانی هستم بخاطر بازگشتن فضای آزادی به دانشگاه هاست؟!


آقای روحانی، رئیس جهمور محترم کشورمان! ده ها و صدها سوال دیگر هم از جنابعالی داریم اما ...