موضع گیری در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو :

امیدواریم سخنان آیت الله آملی لاریجانی در مبارزه با بدحجابی عملی شود

ایمان ایرانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو بیان کرد : هفته گذشته حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه در سخنانی تاکید کردند که دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باید با جدیت به وظیفه قانونی خود در برخورد با بدحجابی و اشاعه فساد در جامعه عمل کنند. ما دانشجویان از این مواضع رئیس قوه قضائیه کاملا حمایت میکنیم و امیدواریم این سخنان توسط دستگاه های اجرایی بخصوصی نیروی انتظامی عملی شود.

جانشین دفتر مرکزری بسیج دانشجویی دانشگاه های پیام نور استان تهران با توجه به وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در جامعه بیان کرد : متاسفانه چند سالی است بخاطر بی توجهی و کم کاری مسئولین اجرایی کشور عده ای با بدحجابی و بی حجابی خود فضای جامعه اسلامی را بخصوص در شهرهایی مثل تهران آلوده کرده اند و کسی هم با آنها برخورد نمیکند. در حالی که طبق قانون نیروی انتظامی وظیفه دارد با بدحجاب ها و کسانی که در حال فاسد کردن جامعه هستند برخورد کند و آنها را به قوه قضائیه معرفی کند. متاسفانه این روند با روی کار آمدن دولت یازدهم با شیب بسیاری در حال افزایش است و دل مردم متدین و انقلابی را به درد آورده است. بعضا هم شاهد مواضع حمایتی رئیس جمهور و وزارت ارشاد از فضای بوجود آمده  هستیم و آنها ناخواسته با سخنان دوپهلو خود به افراد فاسد جامعه چراغ سبز نشان داده اند.

ما در مسئله حجاب و عفاف چند سالی است که با یک مغلطه مواجه هستیم. و آن این است که میگویند این مسئه یک مسئله فرهنگی است و باید کار فرهنگی شود. سوال ینده به عنوان یک دانشجو این است که چرا این افرادی که چنین اعتقادی دارند و مسئله را فقط فرهنگی نشان میدهند برای مبارزه با مواد مخدر چنین حرفی نمیزنند؟ چرا برای مبارزه با مواد مخدر نمیگویند باید کار فرهنگی شود و نیروی انتظامی نباید وارد شود؟ آیا اگر کسی چنین حرفی بزند منطقی است؟ برای مسئله حجاب هم باید کار فرهنگی شود هم برخورد انضباطی. همان طوری که در مسئله مواد مخدر و جلوگیری از افزایش اعتیاد هم هم کار فرهنگی لازم است هم برخورد انضباطی. این دو مسئله دقیقا مانند هم هستند و ضررها و مفسده های بی عفتی و بدحجابی اگر از مواد مخدر بیشتر نباشد کمتر نیست.

ایرانی همچنین به دستور العمل جدید دانشگاه آزاد انتقاد کرد  و اشاره کرد : اخیرا هم که متاسفانه مسئولین دانشگاه آزاد با ابلاغ دستورالعملی به مجموعه های حراست خود دستور داده اند کاری به کار حجاب و پوشش دانشجویان خاطی نداشته باشند! این دستور العمل معنایی جز افرایش فساد و بی بند وباری در دانشگاه های آزاد ندارد. مسئولین دانشگاه آزاد با این کار خود دانشگاه را به جای یک محیط علمی به مرکز فساد تبدیل خواهند کرد. ما دانشجویان  انتظار داریم شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس به جد وارد قضیه شده و "دستورالعمل آزادی بی حجابی" در دانشگاه آزاد سریعا لغو شود.