بسمه تعالی


گزارشی که از برای سایت بسیج دانشگاه همان نوشتم:


یکی از حساس ترین و سخت ترین مراحل برگزاری اردو های جهاد سازندگی مرحله شناسایی و هماهنگی های قبل از اردو است که معمولا توسط تعدادی از جهادگران باسابقه در روزهای قبل از اردو در منطقه هدف انجام میشود.

برای برگزاری چهارمین اردوی جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لواسانات نیز تاکنون دو دوره شناسایی انجام شده است. در شناسایی اول با بررسی ها و ضرورت سنجی های انجام شده روستاهای هدف برای کار عمرانی و کار فرهنگی انتخاب شده و در شناسایی دوم ضمن تکمیل شناسایی ها و برآورد دقیق اقدامات عمرانی و فرهنگی در حین اردوی جهادی با مسئولین منطقه هم هماهنگی های لازم انجام شد.

فرمانداری . ناحیه سپاه . امام جمعه . اداره آموزش و پرورش . ادراه اوقاف و امور خیریه و ... شهرستان چگنی لرستان از جمله نهادها و اداره هایی بودند که با آنها هماهنگی های لازم انجام شد و مسئولین مربوطه ضمن استقبال از حضور گروه جهادی بسیج دانشجویی در منطقه قول هایی خوبی برای تامین شرایط و امکانات مورد نیاز اردو را دادند. همچنین صحبت ها و هماهنگی های مفصلی با جمعی از معتدمین روستا و هیئت امناء مسجد تنگ موسی و ... انجام شده است.

پروژه اصلی گروه برادران تکمیل مسجد نیمه کاره روستای تنگ موسی و برنامه اصلی
گروه خواهران برگزاری کلاس های فرهنگی در روستاهای تنگ موسی. دلبر سادات علیا. دلبر سادات وسطی و ... می باشد. روستای تنگ موسی در حال حاضر 191 نفر جمعیت دارد که این روستای کوچک در زمان دفاع مقدس 5 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و هم اکنون 11 ایثارگر دارد. 

آنچه مشاهده میکنید  تصاویر مربوط به دومین اعزام گروه شناسایی و هماهنگی با مسئولین منطقه جهت برگزاری اردو می باشد. در این دوره برادران ایرانی (مسئول سابق حوزه). جعفری (مسئول جهاد سازندگی حوزه) . حکمی (مسئول نیرو انسانی حوزه) و برادر کیاشمشکی (همراه گروه) حضور داشتند.

نمایی از روستای تنگ موسی:

مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای تنگ موسی - پروژه عمرانی گروه

مدرسه محل اسکان برادران در روستای تنگ موسی :

جلسه با معاون فرمانداری شهرستان چگنی:

جلسه با مسئولین سپاه پاسداران شهرستان چگنی:

 جلسه با مسئولین آموزش و پرورش شهرستان و بررسی وضعیت فرهنگی روستاها

مسجد صاحب الزمان (عج) روستای چرمچره -(در صورت تامین اعتبارات این پروژه هم در دستور کار خواهد بود)

نمایی از بالای سقف مسجد روستای چرمچره:

ادامه تصاویر :