بسم الله الرحمن الرحیم


سخنی از حضرت آقا دیده ام که ایشان میفرمایند تنبلی در کتاب خواندن از بدترین نوع تنبلی هاست! حقیقتا هم به نظر میرسه این حرف بدون اغراق زده شده و کاملا درسته.

قبل از شروع سال که نگاهی به تعداد کتابهای خوانده شده ام در سال ۹۳ میانداختم، واقعا ناراحت شدم که چرا انقدر کم. شاید دلیلش رو برای خودم توجیه کنم که آره به دلیل مشغله های فراوان اجرایی بوده. اما این فقط بهانه است و توجیه.آغاز سال ۹۴ بهانه ای شد تا با خودم عهد ببندم برای خواندن کتاب. اگر تا قبل ازین برنامه ام این بود که هفته ای یک کتاب بخوانم، حالا خودم رو تنبیه فرهنگی کردم که امسال باید هفته ای دو کتاب بخوانم!

الحمدالله با وجود مسافرت و عید دیدنی و ... در این یک هفته ای که گذشت دو کتاب "سقیفه - علامه عسگری" و "شرح خطبه فدک - آیت الله مجتبی تهرانی" را خواندم. الان هم نیمی از کتاب سوم رو تموم کرده ام.بنظرم خوبه هرکدام از ما برنامه ی جدی ای داشته باشیم برای مطالعه و کتاب خواندن.لیست و برنامه مطالعه داشته باشیم. حالا میتونه موضوعات مختلفی هم  باشه این کتابها. از مذهبی و تاریخی و سیاسی و اجتماعی گرفته تا شعر و داستان و ادبیات. فقط توجه بشود که کتابهای درسی قبول نیست! حتی اگر تا امروز زیاد اهل مطالعه نبودیم میتونیم از کتابهای حجم کمتر( مثلا پالتویی) شروع کنیم. ولی دیگه هفته ای یک کتاب حداقلش باشه.

یادمان نرود این سخن حکیم و پدر بزرگوارمان را: از بدترین نوع تنبلی ها، تنبلی در خواندن کتابه.
اگر دوستان عزیز کسی کتاب برای مطالعه خواست، کتابخانه بنده در خدمت شماست!