عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور:
دولت در آزمون همدلی با ملت مردود شده است / دانشجویان چاره ای جز تحصن ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،ایمان ایرانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با توجه به آغاز تحصن صدها نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در مسجد این دانشگاه بیان کرد: این حرکت در مرحله اول نشان دهنده جدیت و پیگیری جامعه دانشگاهی در مواجه با مسائل مهم کشور و انقلاب اسلامی است و همان طوری که مقام معظم رهبری از دانشجویان انتظار دارند، دانشجویان نسبت به مسائل کشور بی تفاوت و بدون موضع نیستند و حتی حاضراند برای پیگیری مطالبات بر حق خود در آستانه زمان امتحانات دانشگاه چنین حرکت های عظیمی را آغاز کنند.

این فعال دانشجویی اشاره کرد: همان طوری که متحصنین اعلام کرده اند این تحصن به منظور دفاع از حقوق و دستاورد های هسته ای و ملی است و برای تاکید بر خطوط قرمز مذاکرات صورت گرفته است و به هیچوجه قصد تخریب تیم هسته ای وجود ندارد اما انتقادهای جدی ای هم وارد است که وظیفه دانشجویان بیان صریح آنها و پیگیری نگرانی هاست. متاسفانه در ماه های گذشته خبرهای بدی از زیاده خواهی های طرف های مقابل شنیده ایم که با واکنش مناسبی از طرف مسئولین دولت مان مواجه نشده است. این سکوت و انفعال دستگاه دیپلماسی نگرانی ها و دغدغه دانشجویان و اساتید دانشگاه ها را بسیار زیاد کرده است به طوری که در مواردی که مسئولین دانشگاه ها مانع ایجاد نکرده اند برنامه های متعددی برای بررسی مذاکرات و توافقات انجام شده برگزار شده است.

ایرانی با انتقاد از بی توجهی دستگاه دیپلماسی به دغدغه های مردم و دانشجویان بیان کرد: انتظار از مسئولین ما این بود که حرف دانشجویان را بشوند و در برنامه های آنها شرکت کنند. نه اینکه بارها و بارها تجمعات و برنامه های آنها را لغو کنند. مگر مقام معظم رهبری دو ماه پیش صریحا نفرمودند مذاکره کنندگان با منتقدین شاخص جلسه برگزار کنند و حرف آنها را بشنوند؟ مگر نفرمودند که جزئیات مذاکرات را به اطلاع مردم برسانید و ما چیز محرمانه ای نداریم؟ چرا بعد از گذشت دوماه هنوز هیچ اتفاقی در زمینه رخ نداده است؟

ایرانی در ادامه اضافه کرد: مقام معظم رهبری عمل به این دستورات را مصداق همدلی دولت با ملت نامیدند و متاسفانه باید بگوییم تاکنون  دولت در آزمون همدلی با ملت مردود شده است و در این صورت دانشجویان کشور برای رساندن حرف ها و سوالات خود چاره ای جز تحصن نداشته اند.

این عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در پایان ضمن حمایت از تحصن دانشجویان شیرازی بیان کرد: از تیم مذاکره کننده هسته ای که فرزندان این ملت هستند درخواست داریم در جمع دانشجویان شیرازی و دیگر دانشجویان حاضر شده و به سوالات و نگرانی های جدی ما پاسخ صریح و روشن بدهند تا ان شاالله با حفظ دستاورد ها و خطوط قرمز هسته ای نیازی به تداوم تحصن در دیگر دانشگاه ها و شهرهای کشور نباشد و تیم هسته ای بصورت کامل در برابر زیاده خواهی های دشمنان مقاومت کنند. همه میدانند مردم ما هرگز اجازه نمیدهند توافقی غیر خوب و بدون رعایت همه خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری صورت بگیرد و ان شاالله با هوشیاری جامعه دانشگاهی و مردم قطعا چنین توافقی صورت نخواهد گرفت.

انتشار در سایت سازمان بسیج دانشجویی
انتشار در خبرگزاری دانشجو
انتشار در دانشجو خبر