سخنان رهبری رژیم آل سعود را سرجایش نشاند/ انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به همت بسیج دانشجویی جمعی از دانشجویان و مردم انقلابی برای همدردی با بازماندگان فاجعه منا، در قالب دسته‌های عزاداری از دانشگاه تهران به سمت بیت رهبری حرکت کردند.



ایمان ایرانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ابتدای این مراسم گفت: ما در این مراسم شرکت کردیم چون جاهلی‌های رژیم آل سعود عید ما را عزا کردند و با بی‌کفایتی باعث کشته شدن حجاج ما شدند.

وی با بیان اینکه انتقام کشتن حجاج ایرانی در منا را خواهیم گرفت، افزود: اجازه نمی‌دهیم با حجاج ما که میهمان دولت سعودی بودند این چنین رفتاری شود. باید احترام همه حجاج ما حفظ شود و همه جانباختگان در احترام کامل به کشور بازگردند.

ایرانی ادامه داد: برخی از مسئولان می‌گویند بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود باعث کشته شدن مسلمانان در منا شد. به این موضوع شکی نیست ولی موضوع بسیار فراتر از این است و هرچه جلوتر می‌رویم عمدی بودن فاجعه منا برای ما محرض‌تر می‌شود.

این فعال دانشجویی در ادامه با انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی در برخورد با رژیم آل‌سعود، تصریح کرد: چرا باید وزیر خارجه ما به جای پیگیری فاجعه منا به دنبال دست دادن با رئیس‌جمهور آمریکا و گرفتن عکس با مستکبران باشد.

وی در خاتمه گفت: باید از ظریف پرسید دیپلماسی لبخند شما تا به حال چه نتیجه‌ای داده است. مطمئنا اگر سخنان مقام معظم رهبری و نهیب ایشان به رژیم آل سعود نبود امروز جنازه‌های حجاج ما را به کشور بازنمی‌گرداندند. سخنان رهبری رژیم آل سعود را سرجایش نشاند.

لازم‌ به ذکر است؛ دانشجویان در ادامه با در دست داشتن پرچم‌هایی که روی آن نوشته شده بود «هیهات منه ذله» و با سر دادن شعارهایی مانند مرگ بر رژیم آل‌سعود، سعودی بی‌کفایت دیگر بس است خیانت، نه سازش نه تسلیم نبرد با استکبار، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود به سمت حسینیه امام خمینی (بیت رهبری) حرکت کردند تا ضمن بیان تسلیت به مقام معظم رهبری با ایشان تجدید پیمان کنند.


متن خبر در خبرگزاری فارس

گزارش تصویری در سایت سازمان بسیج دانشجویی

گزارش تصویری در فارس

گزارش تصویری در تسنیم

گزارش تصویری در خبرگزاری دانشجو