ایمان ایرانی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،با اشاره به طرح ارائه شده لاریجانی به نمایندگان مجلس پیرامون برجام،گفت: این روزها شاهد اتفاقات عجیبی در مجلس شورای اسلامی هستیم که البته باعث شناخت هرچه بیشتر مردم از بعضی نمایندگان می‌شود و قطعا در رای آنها تاثیر خواهد داشت. از این جمله این اقدامات رفتارهای آقای لاریجانی و همراهان ایشان برای دور زدن مجلس از بررسی دقیق برجام است.

وی تصریح کرد: سوال ما از آقای لاریجانی این است که اگر قرار بود شما و هم فکرانتان طرحی را جدا از نظر کمیسیون تخصصی برجام آماده کنید پس اصلا چرا این کمیسیون تشکیل شد؟ چرا اجازه نمی‌دهید افرادی که به انتخاب خود نماینده ها انتخاب شده و بیش از ۱۷۰ ساعت بر روی کلیه جوانب برجام کار کردند طرحی را آماده کنند؟ چرا مجدد این موضوع را به کمیسیون امنیت ملی ارجاح دادید؟ چنین رفتاری به هیچوج از رییس مجلس پذیرفته نیست و کاملا نشان دهنده برخورد منفعت طلبانه و حزبی ایشان است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اعضای کمیسیون برجام در طی چندین جلسه و با حضور همه کارشناسان موافق و مخالف و تیم مذاکره کننده فعلی و قبلی تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... سند وین را بررسی کردند و گزارش آنها اعلام شد،اظهار داشت: این  در حالی  است که باید پرسیده شود که طرح ارائه شده ،بر اساس نظر کدام افراد و بعد از چندساعت بررسی سند وین تهیه شده است چقدر کارشناسی شده است؟ 

وی افزود: ما در طرح "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" شاهد این هستیم که بارها حق نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شده و عملا مجلس شورای اسلامی را برخلاف قانون اساسی از نظارت و تصویب معاهده ی بین المللی هسته ای خلع سلاح کرده! آقای لاریجانی و همراهان آنها در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد حتی در ساعات کار ادارات هم دخالت کرده و مجلس را در راس امور میدانستند اما درحال حاضر گویا مجلس دیگر در راس امور نیست و در موضوع مهم توافق هسته ای حق نمایندگان از آنها سلب میشود.

ایرانی با بیان اینکه در طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» بصورت خیلی کلی توصیه هایی به دولت شده است،تاکید کرد: سوال ما از تهیه کنندگان و حامیان این طرح این است که مگر دولت به توصیه های قبلی عمل کرد که الان انتظار دارید به این توصیه ها عمل بشود؟ مگر به فانون حفظ دستاوردهای هسته ای عمل شد؟ دولتی که خطوط قرمز نظام را رعایت نکرده حال چه انتظاری دارید که بیاید یک سری توصیه های کلی مجلس را اجرا کند؟ دولتی که حتی حاضر به ارائه لایحه سندبرجام نشده قطعا به این توصیه ها هم عمل نمیکند. متاسفانه به نظر می رسد این طرح عملا یک طرح صوری و بدون کاربرد است که بر اساس زد و بندهای سیاسی با دولت تهیه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظاری که ما از نمایندگان داریم این است که با توجه به نظرات کارشناسی کمسیون برجام طرحی را آماده کنند که دولت تا زمان اصلاح کامل کلیه نقص ها و ایرادات برجام، حق اجرای آن را نداشته باشد و تیم مذاکره کننده مجددا باید برای احقاق حقوق کشور و رعایت خطوط قرمزی که هم اکنون رعایت نشده به میز مذاکره برگردن

lمتن خبر در خبرگزاری دانشجو