'گزارش تحلیلی: هفته نامه خط حزب الله هفته نامه ای است که از چند ماه قبل و در زمان اوج مذاکرات هسته ای توسط سایت khamenei.ir آغاز به کار کرد و در شبکه های مجازی منتشر شد. این هفته هرهفته پنجشنبه ها با رویکرد انتشار، تحلیل و بازنشر سخنان رهبر انقلاب منتشر میشود.

 

خط حزب الله از همان ابتدا با مقالات و مطالب خود نشان داد که هفته نامه ای وزین و تاثیرگذار می باشد. بخصوص که مطالب آن به شخص اول کشور یعنی حضرت امام خامنه ای مربوط میشود. خط حزب الله در سخن هفته سخن شماره اخیر خود با صراحتی کم نظیر به یکی از کلید واژه های مهم سخنان رهبر انقلاب یعنی موضوع بزک چهره امریکا پرداخته است.

 

رهبر انقلاب در ماه های گذشته چندین بار نسبت به بزک چهره آمریکای جنایتکار در کلام و قلم عده ای از سخنرانان و نویسنده ها واکنش نشان دادند و این کار را مصداق خیانت به مردم و انقلاب خواندند. مقام معظم انقلاب اولین بار 92/11/28 در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند: "ما تسلیم زورگویی و باجخواهی آمریکا نخواهیم شد. یک عده سعی نکنند چهرهی آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتیها و وحشتآفرینیها و خشونتها را از چهرهی آمریکا بزدایند در مقابل ملت ما، بهعنوان یک دولت علاقهمند، انسانْدوست معرفی کنند؛ اگر سعی هم بکنند، سعیشان بیفایده است." سری بعد ایشان در دیدار جمعی از خانوداه های شهدا مورخ 94/4/6 فرمودند: "کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند."

 

همچنین چند روز پیش  و در آستانه روز مبارزه با استکبار بار دیگر رهبر انقلاب به بزک کننده های چهره امریکا هشدار دادند و از مردم خواستند نسبت به این جریان اگاه باشند و با بصیرت توطئه های آنها را خنثی کنند: "در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط‌دهی آمریکا و یا ساده‌لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم‌پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ای بزک‌کرده از آمریکا ترسیم و این‌گونه وانمود کنند که اگر آمریکایی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند، امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند!
هدف از این تلاش‌ها، این است که چهره‌ی واقعی دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمریکایی‌ها در نهان، به دشمنی خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند. واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، هیچ تغییری نکرده و آنها اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند لحظه‌ای درنگ و تأمل نخواهند کرد اما نمی‌توانند، و به یاری حق در سایه‌ی همت جوانان، گسترش و تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت ایران، در آینده هم در تحقق این هدف ناکام می‌مانند."

 

هشدارهای رهبر انقلاب در دیدار اخیر نشان میدهند که برک کننده های چهره ی امریکا با هشدارهای قبلی متنبه نشده و همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند. از همین رو نشریه سایت رهبر انقلاب اینبار با صراحتی تحسین کننده تصمیم گرفت وارد مصادیق شود و مهترین آنها را به مردم معرفی کند.



خط حرب الله برای صفحه اول خود تیتر بزرگ خیانت بزک را انتخاب کرده و عده ای از سخنانی که مصداق این خیانت هستند را بیان کرده است. با دقت در عبارت عکس صفحه اول نشریه و کمی جستجو در مورد نویسنده های آنها به نتایج تلخی میرسیم. متاسفانه مهمترین مصداق خیانت بزک یا سهل اندیشی در این رابطه مربوط به شخصیت های نام آشنای کشور است که از روی غفلت در حال بازی در زمین دشمنان می باشند.

 

 

امام، موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا = هاشمی رفسنجانی/ اوباما، فردی مودب و با ادبیاتی هوشمندانه= دکتر روحانی /امروز تهدید مشترک ما رشد سریع افراط گرایی خشن و بربریت افسارگسیخته است= دکتر ظریف / بعضی ها هم دلشان خوش بود که مقاومت می کنیم= هاشمی رفسنجانی / بسیاری از اتهاماتی که در دوران انقلاب و بعد از انقلاب به امریکا زده شده پایه و اساس ندارد=زیباکلام /آمریکایی‌ها کدخدا هستند و با کدخدا بستن راحت‌ تر است= دکتر روحانی /اوباما به درک تاریخی ملت ایران رسید= هاشمی رفسنجانی /اصرار بر دشمنی با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا، هزینه‌های زیادی برای کشور داشته است= زیباکلام /بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا= توسط دولت یازدهم /اسلام دستور نداده که با کسانی که مخالف عقیده ما هستند، قطع رابطه شود=هاشمی رفسنجانی /آمریکا گرگ نیست= سیروس ناصری و ...

 

 

حال باید دید با توجه به سخنان صریح رهبر انقلاب و مطلب نشریه سایت ایشان آیا باز هم این اشخاص و جریان رسانه ای منتسب به آنها حاضر هستند بخاطر اهداف سیاسی در برابر توصیه های مکرر رهبر انقلاب، همچنان بزک کننده جنایات و خیانت های امریکا باشند؟


انتشار در دانشجوخبر

انتشار در خبرگزاری دانشجو

انتشار در سایت سازمان بسیج دانشجویی