بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ همیشه عبرت انگیز ترین بخش زندگی اجتماعی بشر بوده است. به همین دلیل همواره مورد توجه گروه هایی قرار گرفته که نمی خواهند اشتباهات مردم و اعصار گذشته در زمان آنها هم تکرار شود.

تاریخ انقلاب به خوبی برای نسل سوم چهارم روایت نشده است. این موضوعی است که هر کارشناس منصفی آن را  تایید میکند. اگر تاریخ و چالش های انقلاب به خوبی برای نسل امروز روایت شده بود و روایتگری ها از داستان خوانی های کلیشه ای فاصله گرفته بود شاید امروز شاهد خیلی از مشکلات نبودیم.

جوانان دغدغه مند عرصه فرهنگی اینبار با کمک کارشناسان تاریخی و سیاسی نسل اول پا به میدان گذاشته تا تاریخ و ناگفته های انقلاب را برای نسل سوم و چهارم روایت کند. ناگفته هایی که بعضی جریانات خاص سیاسی علاقه ای به بازگویی آنها ندارند. دلیل هم مشخص است. اگر تاریخ به خوبی روایت شود و نسل کنونی با حقایق رویدادها آشنا باشند دیگر جایی برای خاطره گویی های دونفره ی دروغین آنها از امام(ره) و خاطره گویی های شاذ در مورد مسائل انقلاب باقی نمی ماند...

مجمومه مستندهای دیدنی "بعد از خمینی" یک ماهی است که با هدف روایت ناگفته ها و بازگویی چالشهای سال های اواخر حیات امام خمینی(ره) و بعد ار رحلت ایشان، هر هفته شنبه ها در فضای مجازی منتشر می شود. بخشی از تاریخ که تاکنون به خوبی روایت نشده است. مستندهای "بعد از خمینی" که بر اساس طرح موسسه گفتمان انقلاب اسلامی به همت شبکه اجتماعی افسران و با همکاری مرکز رسانه ای آرمان در سایت ها و شبکه های موبایلی پخش می شود مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفته است.

قسمت اول این مستند به موضوع استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری در سال 67، قسمت دوم به موضوع آیت الله منتطری و عزل ایشان از قائم مقامی رهبری و قسمت سوم به موضوع انتخابات رهبری بعد از امام خمینی(ره) می پردازد که حاوی نکات تاریخی مهم و تصاویر نابی است که بعضا برای اولین بار بصورت عمومی منتشر می شود. 

مجموعه مستندهای دیدنی "بعد از خمینی" هر هفته شنبه ها در شبکه افسران و گروه های تلگرامی آن و همچنین در سایت های مختلف با حجم های متناسب با رایانه و موبایل منتشر میشود. زمان این مستندها معمولا حدود 30 دقیقه می باشد. 

 

 لینک دانلود قسکت اول

لینک دانلود قسمت دوم

لینک دانلود قسمت سوم



انتشار در دانشجوخبر

انتشار در خبرنامه دانشجویان ایران

انتشار در خبرگزاری دانا

انتشار در تهران نیوز

انتشار در سایت سازمان بسیج دانشجویی