بسم الله الرحمن الرحیم


رهبرمعظم انقلاب سال ۱۳۹۵ را سال “اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل” نامیدند و بر اقدام عملی در این زمینه تاکید کردند.

طی چند سال اخیر و به واسظه ی مشکلات ریشه ای اقتصادکشور و سوء استفاده ی دشمن از این مشکلات و ایجاد تحریم های گسترده، موضوع مشکلات اقتصادی به مسئله ی اول کشور تبدیل شده است.

 

از همین رو رهبرمعظم انقلاب از چندسال قبل و با پیشبینی نقشه ی دشمنان برای ضربه زدن به کشور از طریق اقتصاد، جهت دهی و شعارهای سال را به موضوعات ریشه ای اقتصاد اختصاص دادند. 

حضرت امام خامنه ای از سال ۸۸ تاکنون شعارهای سال را  ”اصلاح الگوى مصرف” ”همت مضاعف و کار مضاعف” ”جهادی اقتصادی””تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى” ”حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” و ”اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی ” نامیدند و مسئولین و مردم را به سمت حل معضلات ریشه ای اقتصاد هدایت کردند.

 

متاسفانه طی این سالها مسئولین آن طور که باید به این شعارها توجه نکرده و نتیجه ی این عدم توجه کافی در ضربه هایی که دشمنان با استفاده از حربه ی تحریم زدند مشاهده کردیم. از طرفی فرهنگ سازی عمومی برای مشارکت حداکثری مردم هم انجام نشد و عموم مردم هم به خوبی نتوانستند به تحقق این شعارها و جهت گیری های کلان کمک کنند.

 

رهبرمعظم انقلاب طی دوسال و نیم اخیر و در حالی که بعضی مسئولین دولتی به جای نگاه به درون به اشتباه راه حل مشکلات کشور را در خارج از مرزها جستجو می کردند تاکید بیشتری بر مسئله ی استفاده از ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی داشتند. ایشان که طی ماه های گذشته چندبار از روند عمل به اقتصادمقاومتی ابراز گلایه کردند، از همین رو سال ۹۵ را سال اقدام و عمل به اقتصادمقاومتی نامگذاری کردند تا مسئولین بجای برگزاری همایش و سخنرانی در عمل وارد این عرصه شوند.

 

اما از وظیفه ی مسئولین که بگذریم، رهبرانقلاب بارها از مردم هم خواسته اند که با خرید کالاهای ایرانی به اقتصاد کشور کمک کنند. امام خامنه ای بارها بر خرید کالاهای داخلی تاکید کردند از جمله سخنانی که در ادامه به بعضی از آنها اشاره میشود: “مصلحت کشور، مصرف تولید داخلی است، کمک به کارگر ایرانی است. بعضی‌ها هستند حتّی حاضرند به نفع کارگر هم شعار بدهند، رگ گردن را هم درشت کنند و شعار بدهند، امّا در عمل به کارگر ایرانی لگد بزنند. لگد زدن به کارگر ایرانی این است که انسان جنس مصنوع این کارگر را مورد استفاده قرار ندهد و برود مشابه این را از خارج بگیرد” – “آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. این را من فقط برای یک عدّه‌ی خاص نمیگویم؛ خب بله، وقتی ما میگوییم، یک عدّه متدیّنین فوراً گوش میکنند حرف را، پیغام هم میدهند فلان چیز راکه خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمیگویم؛ من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است” – “من تأکید میکنم، اصرار میکنم، از همه‌ی ملت ایران درخواست میکنم، بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی؛ این کار کوچکی نیست، این کار کم‌اهمیتی نیست؛ این یک کار بزرگ است.”

 

باتوجه به سخنان رهبرمعظم انقلاب اقدام و عمل مردم در این سال تعصب برای خرید کالاهای ایرانی و عدم خرید محصولات غیر ایرانی است. ولی در این میان شاید مسئله ای مطرح شود که مردم نسبت به کالاهای ساخت داخل آگاهی ندارند و آنها را نمی شناسند. این موضوع تاحد زیادی به دلیل کم کاری رسانه ها می باشد. رسانه های تصویری و مکتوب کشور نتوانسته اند محصولات ایرانی را به مخاطبین خود معرفی کنند.

 

کانال تلگرامی “ساخت ایران” آغاز قدمی است برای معرفی محصولات و کالاهای ساخت ایران. شما میتوانید برای آگاهی از برندها و مارک های مطرح کالاهای ایرانی در تمامی بخش ها عضو کانال ساخت ایران شوید و این کانال را به تمامی دوستان و آشنایان خود هم معرفی کنید تا ان شاالله در حدی به وظیفه ی خود در اقدام و عمل به اقتصادمقاومتی قدم برداریم.

 

آدرس کانال تلگرام “ساخت ایران” به این شرح است:telegram.me/iran_made


انتشار در سایت سازمان بسیج دانشجویی

انتشار در سایت هسته توانمندسازی حرکت های جهادی

انتشار در دانشجوخبر