بسم الله الرحمن الرحیم


گزارش تحلیلی - ایمان ایرانی:


دکتر علی لاریجانی امروز نهم خرداد ماه نود و پنج با رای اکثریت نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به عنوان رییس انتخاب شد.

رویدادی که بعد از انتخاب معنا دار رییس مجلس پنجم خبرگان رهبری، دارای پیام ها و مفاهیم فراوانی است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۷ام اسفند ماه با حضور ۶۰ درصدی مردم برگزار شد تا دولت یازدهم اولین انتخابات کشوری اش را برگزار کرده باشد. بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و پیروزی میلیمتری حسن روحاتی، جریان اعتدال و اصلاحات همواره سعی داشتند با تیترهای جذاب و بزرگ رسانه هایشان و حتی با تعابیر خاص شخصیت هایشان اینجور القا کنند که تنها جریان اجتماعی کشور هستند و هرکسی غیر از تفکر آنها را داشته باشد یا بی شناسنامه است یا پول گرفته یا بی سواد است و باید برود به جهنم! 

 

انتخابات ۷اسفند فرصتی بود برای وزن کشی ادعاهای جریان مدعی اعتدال و سنگ محکی برای واقعی بودن ادعاهای مقبولیت در میان مردم سراسر کشور.

 

از همان روزهای قبل از انتخابات روزنامه ها و سایت های وابسته به جریان اطلاح طلب و حامی دولت با تیترها و مطالب جهت دار ادعا می کردند که مردم حامی تفکر آنها هستند و از جریان اصولگرایی و ارزشی فاصله دارند. هاشمی رفسنجانی به عنوان بزرگ نماد این جریان در انتخابات مجلس خبرگان و محمدرضا عارف به عنوان پرچم دار این جریان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند.

 

بعد از اعلام نتایج انتخابات در شهرهای محتلف مشخص شد که حامیان دولت در شهرتهران پیروز شده اما در دیگر شهرهای کشور وضعیت متفاوت است. در این میان روزنامه های زنجیره ای با تیترها و تصاویر خاص ادعا می کردند پیروز قاطع انتخابات خبرگان و مجلس هستند و از بی اخلاقی های سیاسی از جمله حذف تصویر آیت الله جنتی در میان منتخبان مردم تهران تا تقلیل تعداد نمایندگان اصولگرای مجلس به ۸۰ نفر هم ابایی نداشتند. 

 

در آن روزهای بعد از انتخابات جریان اصولگرایی و رسانه های منصف هرچه قدر با دلیل و سند، از پیروزی اصولگرایان در مجموع حوزه های انتخابی کشور صحبت می کزدند مدعیان توهم پیروزی را گوش شنوایی نبود! تا اینکه…

 

تا اینکه چند روز قبل از انتخابات هیئت رییسه مجلس خبرگان خبری منتشر شد که اکبر هاشمی رفسنجانی قصد کاندید شدن برای ریاست خبرگان رهبری را ندارد! همه می دانستند هاشمی رفسنجانی کسی نیست که پست و مقامی در دسترس اش باشد و علاقه به کسب آن نداشته باشد. او حتی در سن حدود ۸۰ سالکی از کاندید شدن برای مقام اجرایی ریاست جمهوری هم نگذشت. پس دلیل عدم کاندید شدن برای ریاست خبرگان چیست؟ جواب سوال ساده یود و پیام این عدم حضور را همه مردم و بخصوص طرفدارانی که خواب ریاست هاشمی را می دیدند خوب درک کردند. با توجه به ترکیب مجلس خبرگان هاشمی هیچ شانسی ندارد. حقیقیتی تلخ برای جریان مدعی پیروزی.

 

در جلسه انتخاب هیئت رییسه مجلس خبرگان آیت الله جنتی – اصلی ترین رقیب جریان هاشمی – با رای قاطع ۵۱ نفر از خبرگان منتخب سراسر کشور رییس این مجلس می شوذ و شکی تاریخی به جریان اصلاح طلب و اعتدال وارد می کند. در ایام انتخابات ۷ اسفند نک پیکان تمام حمله های سنگین و تخریب جریان هاشمی و رسانه های ضد انقلاب آیت الله حنتی بود اما ایشان هم اکنون به عنوان رییس رای می آورد و این معنا و مفهوم خاصی در جامعه دارد.

 

دومین شکست پروژه ی توهم پیروزی جریان اصلاح طلب امروز با شکست کاندیدای لیست امید برای رباست مجلس اتفاق می افتد. محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در برابر علی لاریجانی نماینده مردم قم تنها موفق به کسب ۱۰۳ رای می شود و با اختلاف ۷۰ رای دومین شکست جریان اصلاح طلب تحقق پیدا می کند. روزنامه های این جریان در روزهای بعد از انتخابات بارها مدعی کسب اکثریت کرسی های مجلس شده بودند و تعداد اصولگراها را در حد ۸۰ نفر نام می بردند اما بار دیگر فریب رسانه ی آنها آشکار شده  و کاندیدای جریان اصولگرایی ریاست مجلس شورای اسلامی را به دست آورد.

 

فریب، توهم و دروغ و پیروز نمایی متاسفانه در ماههای قبل محور اصلی جریان رسانه ای حامی ذولت و اصلاحات بود. موضوعی که بعد از انتخاب رئسای دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی برای بدنه اجتماعی شان َآشکار شده و قطعا امید و اعتماد آنها را از بین خواهد برد… جریان حامی دولت این روزها بی اثر بودن تبلیغات رسانه ای خود را می بیند و باید کم کم به فکر اقدام عملی برای کسب بدنه ی اجتماعی باشد وگرنه با ادعاهای توخالی و تیترهای بزرگ پیروزی شانسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را نخواهد داشت…


انتشار در خبرنامه دانشجویان ایران

انتشار در سایت سازمان بسیج دانشجویی

انتشار در دانشجوخبر

انتشار در شبکه اطلاع رسانی دانا